تولید خرما در یک مدرسه شبانه روزی روستایی در شهرستان داورزن

دانش آموزان یک دبیرستان شبانه روزی دخترانه در روستای مزینان شهرستان داورزن توانستند در مدرسه خود به تولید خرما دست یابند.

مقدسی  مدیر دبیرستان شبانه روزی دخترانه دوره متوسطه اول «شهدا» مزینان در این باره گفت: این دانش آموزان در قالب طرح خوداتکایی، توانستند در مدرسه خود به تولید میوه خرما دست یابند.

او افزود: تلاش ما در طرح خوداتکایی این بوده است که دانش آموزان بتوانند بخش زیادی از نیاز‌های خود را رفع کنند و یکی از نمونه‌های انجام این طرح، بخش کشاورزی و کشت و کار بود.

مدیر دبیرستان شبانه روزی دخترانه دوره متوسطه اول «شهدا» مزینان ادامه داد: از آنجا که ۳۵ درصد دانش آموزان این مدرسه، خوابگاهی هستند و بعد از ساعت کاری مدرسه هم در محیط مدرسه حضور دارند، توان مراقبت، نگهداری و رسیدگی به گیاه برایشان امکانپذیر است.

مقدسی بیان  کرد: دانش آموزان این دبیرستان سه سال قبل تعدادی هسته خرما در باغچه مدرسه کاشتند که امسال آن نهال تبدیل به درخت شده و به محصول نشسته و تمام مراحل نگهداری و رسیدگی به این درخت طی این سه سال، توسط خود دانش آموزان انجام شده است.

از سوی معاونت آموزش متوسطه، دستورالعمل «اجرا و ارزشیابی طرح های‌خوداتکایی در مدارس شبانه‌روزی» به ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها ابلاغ شد.

درباره طرح خوداتکایی بیشتر بدانیم

با هدف آشنایی و آموزش دانش‌آموزان داوطلب در زمینه مشاغل و مهارت‌های مورد علاقه آنان با توجه به امکانات مدارس شبانه‌روزی و ویژگی‌های اقلیمی و با تأکید بر حرفه‌ها و مشاغل بومی مناطق استقرار مدارس شبانه روزی، معاونت آموزش متوسطه، دستورالعمل «اجرا و ارزشیابی طرح های‌خوداتکایی در مدارس شبانه‌روزی» را به ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها ابلاغ کرد.

تقویت فرهنگ کار، تعاون و مسئولیت پذیری، آشنایی و آموزش دانش‌آموزان با مشاغل و مهارت‌های مورد علاقه آنان، غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان، ایجاد زمینه خود اشتغالی فارغ‌التحصیلان مدارس شبانه‌روزی و استفاده از درآمد‌های حاصل از اجرای طرح‌های خوداتکایی برای امور آموزشی و رفاهی مدارس شبانه‌روزی، از اهداف طرح های‌خوداتکایی در مدارس شبانه‌روزی است.

مخاطبان این طرح، دانش‌آموزان دوره اول و دوم متوسطه نظری دبیرستان‌های شبانه‌روزی (عادی و نمونه‌دولتی)، هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار