صدور گواهینامه مهارتی در خراسان رضوی ۶۶ درصد رشد دارد

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی گفت: رشد ۶۶ درصدی نشان از افزایش گرایش به سمت تکمیل آموزش‌های مهارتی دارد.

افشین رحیمی مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی گفت: طی این مدت ۳۸ هزار و ۶۰۳ فقره گواهینامه مهارت برای قبول شدگان آزمونهای مهارتی در استان صادر شده است.

او افزود: همچنین در حوزه سنجش مهارت و تعیین صلاحیت حرفه‌ای متقاضیان امسال ۵۴ هزار و ۹۹۳ نفر در آزمون‌های به عمل آمده شرکت کردند که این شمار نسبت به مدت مشابه پارسال ۶۴ درصد افزایش دارد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی با بیان این که مهارت‌آموزی و اهمیت آن در گذر زمان بیش از پیش مشخص می‌شود ادامه داد: معتقدیم هر فرد باید حداقل به یک مهارت مسلط باشد تا به خود و دیگران امکان کمک و همراهی دهد.

رحیمی بیان کرد: این اداره کل در راستای تعامل با سایر دستگاه‌ها و ارائه آموزش‌های تقاضا محور طی مدت گذشته از سال جاری ۲ میلیون و ۵۶۳ هزار و ۳۵۰ نفر-ساعت آموزش در قالب تفاهمنامه‌های منعقد شده برگزار کرد.

او تصریح کرد: علاوه بر این در این مدت با رشد ۲۳ درصدی بیش از ۷۲ هزار نفر در استان آموزش‌های مهارتی و فنی را در ۷۷۱ رشته مهارتی فرا گرفته‌اند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی تاکید کرد: آموزشهای مهارتی و فنی در ایجاد اشتغال و تثبیت اشتغال شاغلان تاثیربسزایی دارد که باید در سطح مدارس و دانشگاه‌ها بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار