۲۷۹ روستای خراسان رضوی زیر پوشش آموزشهای مهارتی هستند

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی گفت: با هدف توان افزایی روستائیان هم اینک ۲۷۹ روستای استان زیر پوشش آموزش‌های مهارتی به ویژه مهارت‌های مورد نیاز مردم قرار دارند.

افشین رحیمی گفت: مهارت آموزی در بخش‌های مختلف موجب ارتقای توانمندی، ایجاد اشتغال و حتی جلوگیری از مهاجرت از روستا‌ها می‌شود، زیرا افراد در همان محدوده زندگی خود قادر به فعالیت اقتصادی و کار هستند.

او افزود: با توجه به جمعیت و اقشار مختلف بهره بردار از آموزش‌های مهارتی می‌توان گفت این سازمان بیشترین طیف تحت پوشش آموزش را دارد، زیرا تمامی افراد جویای کار و حتی شاغلان برای ارتقای مهارت خود به این سازمان و آموزشگاه‌های زیر مجموعه مراجعه می‌کنند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی گفت: هم اکنون در ۲۹ شهرستان استان با هدف توسعه مهارت‌های فنی، قرارگاه مهارت راه‌اندازی شده است که سربازان فاقد مهارت را به سمت آموزش‌های مهارتی هدایت و سربازان دارای مهارت را به سمت آزمون‌های فنی و حرفه‌ای و اخذ گواهینامه هدایت می‌کنند.

رحیمی با اشاره به این که توسعه برگزاری آزمون‌های الکترونیکی در مراکز استان یکی از اقدامات انجام شده با هدف تسهیل کار برای شرکت‌کنندگان و تسریع اعلام نتایج است افزود: هم اکنون ۳۶ مرکز آموزش دولتی استان آزمون فنی را به صورت الکترونیکی برگزار می‌کنند.

وی ادامه داد: در خراسان رضوی در قالب ۴۵ رشته و ۸۱۱ گرایش، آموزش مهارتی به علاقه‌مندان شاغل، جویای کار و سایر افراد علاقه‌مند ارائه می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار