دانشگاه بیرجند موتور محرکه استان است

رئیس دانشگاه بیرجند در نشست بررسی وضعیت آموزش عالی استان با تکیه بر دانشگاه بیرجند گفت: دانشگاه بیرجند موتور محرکه استان در عرصه‌های پژوهش، آموزش، اقتصادی و اجتماعی است.

لامعی گفت: امسال چهل و پنجمین سال فعالیت دانشگاه بیرجند است و این دانشگاه به عنوان یکی از موتور های محرکه استان محسوب می‌شود.

او گفت: پارسال ۳۹ هزار و ۶۰۰ دانشجو در دانشگاه های استان مشغول به تحصیل، تحقیق و پژوهش بوده اند.

لامعی ادامه داد‌: از ۳۹ هزار و ۶۰۰ دانشجو گفته شده ۴ هزار و ۱۲ نفر در دانشگاه های علوم پزشکی و ۲۳ تا ۲۴ هزار نفر درسایر مراکز آموزش عالی استان تحصیل کرده اند.

رئیس دانشگاه بیرجند اظهار کرد‌: ۸۶۰ دانشجو در مقطع دکترا، ۳ هزار و ۳۴۴ نفر در مقطع کارشناسی ارشد و بیش از ۸ هزار نفر در مقطع کارشناسی در حال تحصیل هستند.

او با بیان اینکه دانشگاه بیرجند در سال ۱۴۰۰ برای اولین بار با کسب بودجه ۲۴ میلیارد تومانی وارد سال ۱۴۰۱ شد افزود: دانشگاه بیرجند امسال با کسری بودجه ۱۰۶ میلیارد تومانی مواجه خواهد شد.

لامعی اظهار کرد: براساس مصوبه هیئت امنا، دانشگاه باید ۱۲ تا ۱۵ درصد بودجه اختصاص یافته رابه بخش‌های پژوهشی اختصاص دهد، اما در دانشگاه بیرجند به دلیل کمبود بودجه این مهم تحقق نمیابد و در سال ۱۴۰۰ نیز تنها ۵ درصد از بودجه به بخش پژوهشی دانشگاه اختصاص یافت.

رئیس دانشگاه بیرجند عنوان کرد: بودجه اختصاص یافته به دانشگاه بیرجند در قیاس با دانشگاه‌های سطح دو و گروه ج بسیار پایین‌تر است.

او با اشاره به اینکه دانشگاه بیرجند ۳۱ پروژه عمرانی ناتمام دارد ادامه داد: آزمایشگاه‌های دانشگاه بیرجند فرسوده است و نیاز به بازسازی دارد.

لامعی با اشاره به موضوع جوانی جمعیت گفت: خوابگاه متأهلین دانشگاه باید توسعه یابد و نیاز به توجه ویژه دارد.

رئیس دانشگاه بیرجند عنوان کرد: شهرک فرهیختگان دانشگاه بیرجند با کمک هیئت امنا دانشگاه ایجاد شده و هیچ بودجه‌ای از دولت در آن هزینه نشده و تمام معیار‌های شهرسازی در آن در نظر گرفته شده و نیاز است بزای حل سایر مشکلات این شهرک مصوبه هیئت وزیران اخذ شود.

خسروی نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف گفت:اعضای هیئت علمی دانشگاه بیرجند خواسته‌های خود را در قالب کتبی و نامه تنظیم کنند تا بدون محدودیت در مجلس بیان و مطرح شود و تا حد ممکن نسبت به رفع آن اقدام شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.