خودنمایی عسل خراسان جنوبی پشت ویترین چینی ها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: به زودی عسل عناب و زرشک استان از طریق اتحادیه مربوطه به کشور چین صادر می شود.

جعفری رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی در آیین شکرگزاری برداشت عناب که در روستای سیوجان شهرستان خوسف برگزار شد، گفت: عسل عناب و عسل زرشک استان از بهترین نوع عسل های کشور است.

او افزود: با توجه به قراردادی که با کشور چین بسته شده، به زودی عسل استان را از طریق اتحادیه مربوطه به این کشور صادر می کنیم.

جعفری تصریح کرد: کد بورسی به همت صندوق حمایت از بخش کشاورزی دریافت شده و انبار بورسی نیز در خوسف، شرکت مالک اشتر است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی اظهار کرد: در تلاشیم مانند زعفران که بورس زعفران داریم بورس عناب هم در شهرستان خوسف فعال شود.

او عنوان کرد: تدوین آیین‌نامه عناب خشک، عناب‌تر و عناب کاری انجام و استاندارد‌های مورد نیاز برای این آیین‌نامه هم تدوین شده است.

جعفری ادامه داد: یکی از برنامه‌های حمایتی از کشاورزان استان خرید توافقی محصولات کشاورزی است که امسال برای نخستین بار خرید توافقی عناب در استان انجام می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی اظهر کرد: هم اکنون میانگین برداشت عناب در هر هکتار ۲.۵ تن است که این میزان باید به چهار تن و بیش از این افرایش پیدا کند.

او به بازاریابی و بازاررسانی محصول عناب اشاره کرد و گفت: به این موضوع باید توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

جعفری با اشاره به طرح کارخانه بسته بندی و فرآوری خشکبار عناب که امروز عملیات اجرایی آن آغاز شد، ادامه داد: سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی به ویژه محصولات مهم و مزیت‌دار بسیار اهمیت دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی اظهار کرد: باید از هم اکنون طرح شرکت تخصصی عناب پیگیری شود و ما نیز همکاری های لازم را انجام می دهیم.

او سطح زیرکشت محصول عناب استان را بیش از چهار هزار و ۷۰۰ هکتار دانست و افزود: سالانه بطور میانگین هفت هزار و ۵۰۰ تن محصول از این سطح برداشت می‌شود.

جعفری عنوان کرد: از این میزان ۸۰۰ هکتار با ۴۵۰ بهره‌بردار تنها مربوط به روستای سیوجان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.