استاندار خراسان جنوبی

حرف محرمانه‌ای نداریم/ پیگیری مطالبات خبرنگاران

قناعت گفت: خبرنگاران با روایت درست و بیان دقیق حقایق در حال جهاد تبیین هستند و حرف محرمانه‌ای نداریم و می‌توان به موارد مختلف اشاره کرد.

استاندار خراسان جنوبی در نشست با اصحاب رسانه خراسان جنوبی که به مناسبت هفته خبرنگار در سالن شهید رجایی استانداری برگزار شد با اشاره به گلایه برخی رسانه‌ها نسبت به موانع اطلاع‌رسانی گفت: رسانه‌های استان در انتقال اطلاعات آزاد هستند و دست آن‌ها در فعالیت و کار باز است.

او افزود: اینکه برخی مدیران پاسخگو نیستند ناشی از غالب بودن تفکرات گذشته آنها است و این قالب فکری باید بشکند.

قناعت بیان کرد: لازم است فرهنگ جدیدی باب شود و مدیران و روابط عمومی‌های دستگاه‌های اجرایی ارتباط قوی‌تر با رسانه‌ها داشته باشند تا اقدامات دولت و دستگاه‌های اجرایی استان به‌درستی منعکس شود.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه خبرنگاران با روایت درست و بیان دقیق حقایق و کارها، در حال جهاد تبیین هستند گفت: بدون تبیین حقایق، افکار عمومی در ظلمت و فضای غبارآلود باقی خواهد ماند و بدون شک دشمن از این فرصت سوء‌استفاده خواهد کرد.

او گفت: بنا به فرمایش رهبر معظم انقلاب، اگر کسی بتواند حقایق را در چشم مردم تحریف کند در واقع اراده و بازوی مردم را به سمت گمراهی کشانده است.

قناعت با اشاره به حدیث مولای متقیان علی (ع) که خدا را در جهاد با جان و مال و زبان یاری کنید گفت: جهاد با زبان در مسیر الهی در واقع همان جهاد تبیینی است که مقام معظم رهبری به آن تأکید فراوان دارند.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه هم اکنون در شرایط خاصی قرار داریم که جنگ تفسیر‌ها و روایت‌ها است افزود: اگر در این جنگ روایت‌ها، درست اقدام و تبیین نکنیم، همه چیز به نفع دشمن رقم می‌خورد و چنین می‌شود که افرادی مثل رئیسعلی دلواری یاغی و سرکش و گروهک‌های تروریستی افرادی مدافع انسانیت معرفی می‌شوند.

او گفت: ما در نظام جمهوری اسلامی هیچ حرف محرمانه‌ای نداریم و آزادی بیان کامل وجود دارد لذا باید این فضا به گونه‌ای مدیریت شود که به سمت مصالح کشور و استان نه منافع فرد یا مجموعه‌ای خاص پیش برود.

قناعت به تلاقی هفته خبرنگار با دهه اول محرم اشاره کرد و افزود: حضرت زینب (س) با سخنان کوبنده خود در بارگاه یزید به تبیین حقایق کربلا پرداخت و نگذاشت یزیدیان آنگونه که می‌خواهند، رخداد کربلا را تفسیر کنند.

استاندار در ادامه به بررسی موارد مطرح شده در نشست با خبرنگاران پرداخت و افزود: بلافاصله بعد این جلسه در نشستی ویژه با حضور مدیران دستگاه‌های متولی به بررسی درخواست‌ها و مطالبات مطرح شده خواهیم پرداخت.

او از برنامه پرداخت ۳۰ فقره تسهیلات قرض‌الحسنه ۵۰ میلیون تومانی به خبرنگاران خبر داد و گفت: در جلسه‌ای با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار، مدیرکل دفتر امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری و مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این خصوص تصمیم‌گیری خواهد شد.

قناعت با بیان اینکه ساختمان خانه مطبوعات استان آماده بهره‌برداری است افزود: با هماهنگی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیرکل ورزش و جوانان، مقدمات استفاده خبرنگاران از استخر‌های شنای شهرستان‌ها به‌صورت رایگان و به مدت یک سال فراهم می‌شود.

در این نشست که بیش از سه ساعت به طول انجامید و با حضور برخی مدیران دستگاه‌های اجرایی مرتبط با مطالبات رسانه‌ها همراه بود، ۲۰ نفر از اصحاب رسانه به ارائه مسائل و مشکلات حوزه رسانه‌ای استان پرداختند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.