سامانه سنا از هفته آینده در کشور راه اندازی می‌شود

معاون امور اجرایی و پشتیبانی دیوان محاسبات کشور از راه اندازی سامانه سنا از هفته آینده در سراسر کشور خبر داد.

زهره‌ای امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: دیوان محاسبات به عنوان دستگاه نظارتی در قوه مقننه بر دستگاه‌های اجرایی وظایفی را بر اساس قانون بر عهده دارد که با توجه به وظایف قانونی دیوان محاسبات پیاده سازی اقداماتی که مدیران در برنامه‌ریزی‌های خود تدوین و طراحی می‌کنند یکی از این وظایف است.

او چابک سازی و بهبود سازی را رویکرد جدید دیوان محاسبات کشور عنوان کرد و گفت: بر اساس این دو اصل می‌توانیم سازمان‌ها را برای رسیدن هرچه بهتر به اهداف متعالی و اجرای قوانین و مقررات همراهی کنیم.

زهره‌ای گفت: یکی از مهم‌ترین اقدامات دیوان محاسبات افتتاح سامانه سنا بوده که طی هفته آینده انجام می‌شود، در این سامانه تمام دستگاه‌های اجرایی و وزارت خانه‌ها به صورت آنلاین با سامانه مرتبط شده و اطلاعاتی را که دیوان باید در اختیار داشته باشد از این طریق دریافت می‌کنند.

سفر‌های استانی

زهره‌ای معاون امور اجرایی و پشتیبانی دیوان محاسبات کشور یکی دیگر از برنامه‌های اصلی دیوان محاسبات کشور را سفر‌های استانی به صورت هفتگی عنوان کرد و گفت: سفر به خراسان جنوبی بیست و نهمین سفر استانی بوده که با سفر به دو استان دیگر دور اول سفر‌های استانی تمام و این مسیر ادامه خواهد داشت.

او گفت: در این سفر‌ها تعداد زیادی از مدیران اجرایی حضور دارند و در دور دوم سفر‌ها رویکرد جدیدی را دنبال خواهیم کرد و نتایج سفر‌ها به مدیران ستادی در مرکز و استان‌ها منعکس می‌شود.

زهره‌ای گفت: در این ۲۹ سفر استانی نزدیک به ۱۱۲ موضوع چالشی و سوالی در استان‌ها جمع‌آوری و حل شده و بخشی از این موضوعات به تهران ارسال و در کارگروه‌ها در حال بررسی است.

تشکیل مجمع امور معاونین مالی

زهره‌ای معاون امور اجرایی و پشتیبانی دیوان محاسبات کشور از تشکیل مجمع امور معاونین مالی و اداری در دیوان محاسبات خبر داد و گفت: محوریت اصلی در تشکیل این مجمع حضور تمام معاونین مالی و اداری دستگاه‌ها در جلسات دوره‌ای با هدف فساد ستیزی بوده که اقدامات خوبی تاکنون صورت گرفته است.

او گفت: در اولین جلسه مجمع، پنج کارگروه تخصصی، اداری، مالی، بررسی تخلفات و نظارت طراحی و فعالیت کارگروه‌ها آغاز شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.