با رسیدگی دیوان محاسبات

۳۲هزار و ۵۰۰میلیارد تومان به خزانه کشور برگشت داده شد

۳۲هزار و ۵۰۰میلیارد تومان با رسیدگی دیوان محاسبات در سال ۱۴۰۰ به خزانه کشور واریز شد.

معاون امور اجرایی و پشتیبانی دیوان محاسبات کشور در دیدار نماینده ولی فقیه  گفت: پارسال ۳۲هزار و ۵۰۰میلیارد تومان برای دستگاه های اجرایی تخلف ثبت شد که با با رسیدگی دیوان محاسبات به خزانه کشور واریز شد.

زهره ای گفت: پیگیری‌ها برای شناسایی این گونه تخلفات، توسط دستگاه قضا و دادستانی ادامه دارد.

او گفت: هدف ما پیشگیری است، اما داریم افرادی را که علی رغم تذکر‌ها و پیشگیری‌ها کار خود را می‌کنند لذا دیوان رسیدگی‌های قانونی را در مقابل این افراد انجام می‌دهد.

معاون امور اجرایی و پشتیبانی دیوان محاسبات کشور با اشاره به اقدامت موثر در دیوان محاسبات گفت: یکی از این اقدامات راه اندازی سامانه ۱۹۸ است که مردم از این طریق مشکلات خود را بیان می‌کنند.

زهره‌ای گفت:در مجموعه دیوان محاسبات حرکت انقلابی و چابک سازی صورت گرفته و در مراحل رشد سازمانی، گزارش نویسی‌ها و تهیه گزارش تفریغ اتفاقات خوبی افتاده است.

او گفت: توجه به نیروی انسانی و چابک سازی منابع انسانی هم در دستور کار است، گفت: در استان‌ها هم با استانداران و معاونان استاندار در جلسات مشترک تبادل فکر و اندیشه می‌کنیم تا بهترین تصمیم سازی‌ها در مجموعه‌ها شکل بگیرد.

زهره‌ای با اشاره به اینکه برنامه دیگر بحث جذب فکر و اندیشه‌های جمعی است، گفت: جلسات مجمع معاونان مالی اداری با هدف فساد ستیزی فعال شده که اولین جلسه آن برگزار شده است.

او گفت: طی چند روز آینده سامانه سنا راه اندازی می‌شود تا بتونیم به صورت آنلاین با دستگاه‌ها در سطح کشور ارتباط بگیریم.

زهره‌ای با بیان اینکه سفر به خراسان جنوبی بیست و نهمین سفر وی است گفت: هدف از این سفر‌ها پیگیری مشکلات و استفاده از نقطه نظرات مدیران دستگاه‌های اجرایی است و ظرف یک ماه آینده دور دوم سفر به استان‌ها با رویکرد پیگیری مسائل دنبال می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان هم در این دیدار راه اندازی سامانه سنا را اقدامی خوب در جهت ارتباط با هر گوشه از کشور عنوان کرد

او گفت: علاوه بر این سامانه، باید نیرو‌های انسانی از جمله مدیران دستگاه‌های اجرایی هوشمند باشند و قانون شکن نباشند.

آیت الله عبادی بر ضرورت نظارت هر چه بیشتر بر دستگاه‌های اجرایی تاکید کرد .

او گفت: مردم در چند سال اخیر از نبود نظارت‌ها شکایت دارند که باید نواقص برطرف شود و کسانی که به فکر خیانت به مردم و فریب دستگاه‌های نظارتی هستند با آن‌ها برخورد شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار