ضرورت جذب سرمایه گذار به منظور احداث موزه تاریخ طبیعی در دانشگاه شهرکرد

سرپرست دانشگاه شهرکرد گفت: مقدمات لازم برای جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی به منظور احداث موزه تاریخ طبیعی در این دانشگاه فراهم شده است.

آقای پیرعلی گفت: پژوهشگران و محققان دانشگاه شهرکرد در سال‌های اخیر به موفقیت‌های قابل توجهی در ثبت گونه‌های جدید جانوری و گیاهی و همچنین نمونه‌های ژنتیکی دست یافته‌اند اما تاکنون فضای مورد نیاز همچون موزه تاریخ طبیعی که امکان ارائه این دستاورد‌ها و گسترش فعالیت‌های مرتبط را فراهم کند، در این دانشگاه ایجاد نشده است.

این دانشگاه برای واگذاری زمین به سرمایه‌گذاران به منظور ساخت موزه تاریخ طبیعی و بهره‌برداری از آن برای ۲۰ سال آمادگی دارد و این فضا می‌تواند ظرفیت موردنیاز برای حفاظت از ذخایر ژنتیکی موجود را نیز فراهم کرده و به مرکزی برای گسترش فعالیت‌های تحقیقاتی و پژوهشی تبدیل شود.


بیشتر بخوانید


ظرفیت‌های جغرافیای و اقلیمی چهارمحال و بختیاری در حوزه گردشگری طبیعی در کنار موزه تاریخ طبیعی، فرصت مناسبی را برای گسترش شاخه‌های گردشگری و پرداختن به برنامه‌های تخصصی در این حوزه ایجاد خواهد کرد.

تفاهم‌نامه همکاری‌های بین‌المللی بین دانشگاه شهرکرد با تعدادی از دانشگاه‌های معتبر در کشور‌های اروپایی و آسیایی در حوزه علوم ژنتیک و زیست‌شناسی منعقد شده که فضا را برای گسترش این‌گونه تبادلات علمی نیز فراهم می‌کند، اما تاکنون به صورت اختصاصی مذاکراتی با مراجع داخلی و خارجی برای مباحث ژنتیکی انجام نشده است که تلاش می‌شود در آینده این موارد نیز لحاظ شود.

رویکرد دانشگاه در خصوص بهبود عملکرد پژوهشکده‌ها در دانشگاه شهرکرد و امکان افزایش مراکز نوآوری آن است که علاوه بر تولید علم در این پژوهشکده‌ها، فضا برای ایجاد این مراکز و حرکت در مسیر فناوری و تولید محصول نیز ایجاد شود که به همین منظور کارگاه صنایع چوب و مبلمان به عنوان یک مرکز نوآوری و فناوری در حال تجهیز است و مرکزی نیز در رابطه با صنعت جوش در دستور کار قرار دارد.

افزایش رشته‌های دانشگاهی نیز در این مرکز بر اساس نیاز استان و کشور و بیشتر در گرایش‌های بین‌رشته‌ای به پیش می‌رود و مهندسی گلخانه و زیرشاخه‌های گردشگری، فرش، مدیریت و اقتصاد از جمله رشته‌هایی است که برنامه‌ریزی برای ایجاد آن‌ها در سه مجتمع دانشگاهی شهرکرد، فارسان و بروجن در حال انجام است.

دانشگاه شهرکرد با داشتن سه پردیس علمی در شهرکرد، فارسان و بروجن، پذیرای بیش از شش۶ هزار و ۵۰۰ دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار