تروئیکای اروپایی: عمیقا نگران پیشرفت هسته‌ای ایران هستیم

انگلیس، فرانسه و آلمان درباره برجام بیانیه مشترکی به شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ارائه کردند.

تروئیکای اروپایی (انگلیس، فرانسه و آلمان) در بیانیه خود برای نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نسبت به برجام ادعا‌هایی مطرح کرده و مدعی نگرانی از اقدامات هسته‌ای ایران شدند.

در ابتدای این بیانیه این سه کشور با ابراز نگرانی از اقدامات هسته‌ای کشورمان، نوشتند: «ما عمیقاً نگران پیشرفت‌های هسته‌ای مستمری هستیم که مدیرکل آژانس در گزارش خود ثبت می‌کند. با فعالیت‌های هسته‌ای که ایران به دلیل تعلیق برجام برای بیش از سه سال داشته، برنامه هسته‌ای این کشور اکنون بیش از هر زمان دیگری در گذشته پیشرفت کرده است. این امر امنیت بین‌المللی را تهدید می‌کند و خطر تضعیف منع اشاعه در سطح جهانی را به همراه دارد.»

آن‌ها در ادامه مدعی شدند: «انباشت نگران‌کننده مواد غنی‌شده، به ویژه اورانیوم با غنای بالا تا ۶۰ درصد و اورانیوم غنی شده تا ۲۰ درصد، دلیلی برای نگرانی بزرگ است. این یعنی زمان ایران برای دستیابی به اولین سلاح هسته‌ای کاهش یافته و باعث بی‌اعتمادی نسبت به اهداف ایران می‌شود. بخشی از این ذخایر به اهداف غنی‌شده تبدیل شده و تحت تابش قرار گرفته است که بازگشت به برجام را پیچیده‌تر می‌کند. هیچ یک از این فعالیت‌ها توجیه غیرنظامی معتبری در ایران ندارند.»

به ادعای این سه کشور اروپایی: «پیشرفت‌های هسته‌ای ایران نه تنها خطرناک و غیرقانونی هستند، بلکه خطر از هم پاشیدن توافقی را دارند که ما با دقت آن را برای بازگرداندن واحیای برجام تنظیم کرده‌ایم. هر چه ایران بیشتر در حال پیشرفت و انباشت دانش با پیامد‌های غیرقابل برگشت باشد، بازگشت به برجام دشوارتر می‌شود.»

آن‌ها همچنین ادعا کردند «ما از ایران می‌خواهیم که به تعهدات قانونی خود و اجرای قانون بازگردد.»

امروز کشور‌های غربی یک قطعنامه ضد ایرانی درباره عدم همکاری تهران با آژانس بین المللی انرژی اتمی به شورای حکام ارسال کردند. روز گذشته هم مدیرکل آژانس بین المللی انرژی هسته‌ای در نشستی خبری پس از نشست شورای حکام این آژانس اعلام کرد قطع رابطه ایران با آژانس به نفع هیچکس نیست. «رافائل گروسی» در این باره گفته بود قعطنامه شورای حکام درباره ایران که قرار است در هفته جاری صادر شود، بر لزوم روشن شدن مسائل حل نشده تاکید دارد.

پیش‌نویس قطعنامه ارائه شده علیه ایران قرار است در هفته جاری و احتمالا روز چهارشنبه در نشست آژانس بین المللی انرژی اتمی با حضور ۳۵ کشور مورد بحث و رای گیری قرار گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۲۹ ۲۱ خرداد ۱۴۰۱
عمیقا غلط کردین
Iran (Islamic Republic of)
7891
۲۳:۳۱ ۱۹ خرداد ۱۴۰۱
نیروگاه هسته‌ای بوشهر، نخستین تأسیسات هسته‌ای ایران می‌باشد که از گونه رآکتور آب فشرده با ظرفیت تولید ۱۰۲۴ مگاوات برق است. شرکت اتم‌ستروی‌اکسپورت، پیمانکار اصلی این نیروگاه است. (ساخت این نیروگاه در سال ۱۳۵۴ با دستور مستقیم محمد رضا شاه پهلوی توسط {شرکت‌ زیمنس آلمان}) آغاز شد و قرار بر این بود که تا پایان ۱۳۶۴ این نیروگاه به بهره‌برداری برسد. پس از انقلاب سال ۱۳۵۷ ساخت آن به‌طور کامل متوقف شد. بالاخره در سال ۱۳۷۴ قراردادی میان ایران و روسیه برای تکمیل آن به امضاء رسید و تکمیل نیروگاه تا شهریور ۱۳۹۰ به طول کشید. در دولت دوم محمود احمدی‌نژاد، نیروگاه بوشهر، تولید برق را آغاز کرد و تا کنون با توان ۷۰۰ مگاوات فعالیت می‌کند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۴ ۱۸ خرداد ۱۴۰۱
لابی یهودی دردوجنگ جهانی اول ودوم بیش صد ملیون انسان راکشتندوکنون باثروت وقدرتی که بهناحق دراختیاردارند کسانی که تابعه آنها نباشندقبول نمکنند بهحق خودبرسد جنگ جهانی سومی باید باشد تاجهان ازسلطه ای جنایتکاران رهای پیدا کند انشا....
Iran (Islamic Republic of)
7891
۱۶:۲۸ ۱۸ خرداد ۱۴۰۱
نگرانی عمیق بردگان داعشی اروپایی امریکا و اسراییل.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۱ ۱۸ خرداد ۱۴۰۱
بجای نگرانی عمیق در مورد پیشرفت هسته‌ای ایران جلوی روسیه به غلط کردن بیافتند که زمستان آینده از سرما یخ نزنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۹ ۱۸ خرداد ۱۴۰۱
تروئیکای قاتل
خبرنگارکش
نوچه
بدبخت...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۷ ۱۸ خرداد ۱۴۰۱
از ایران و ایرانی ، عصبانی باشید و از این عصبانیت "بمیرید"
Switzerland
ناظران
۱۳:۵۱ ۱۸ خرداد ۱۴۰۱
نگویید تروئیکای اروپایی (انگلیس، فرانسه و آلمان)، بگویید نوکران اسراییل
Iran (Islamic Republic of)
فلفل
۱۲:۱۳ ۱۸ خرداد ۱۴۰۱
نگران باشید و از این نگرانی بمیرید. حسادت کنید و از حسدتان بمیرید. از ایران عصبانی باشید و از این عصبانیت بمیرید.
اروپا عدد ورقمی نیست . ای کاش با ایران هم مرز بودید تا بفهمید قدرت تمدن پنج هزار ساله ایران را.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۶ ۱۸ خرداد ۱۴۰۱
خیلی نگران هستید و جرات دارید حمله کنید به ایران. اروپاییهای بزدل و ترسو فقط خط و نشان میکشید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۹ ۱۸ خرداد ۱۴۰۱
مامردم ایران هم عمیقا،نگران مکروحیله شماروباه های غربی هستیم دوره هشت سال قبلی که وقت کشی کردید،به بازی گرفتیدوبعدازبتون کردن قلب رآکتورهای تهران وبرچیدن سانتریفوژهای ایران،درجوابش مردم ایران راحتی تحریم داروکردید،کورخوندیدایندفعه ناف اروپایی ها بادروغ وحیله وتزویر،بریده شده
-
ناشناس
۰۹:۲۳ ۱۸ خرداد ۱۴۰۱
یکبار برای همیشه تکلیفمان را با ان پی تی مشخص کنیم مرگ هم یکبار شیون هم یکبار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۴ ۱۸ خرداد ۱۴۰۱
مام عمیقا نگران تحریمای شما هستیم
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۰۸:۵۵ ۱۸ خرداد ۱۴۰۱
یه برنامه ایی تو تلویزیون میزاره که هر وزیر و یا وکیلی از وازه های خارجی استفاده کنه // بهش تذکر میدن و معادل فارسی اش را میزارن
معادل تروئیکا چی میشه ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۳ ۱۸ خرداد ۱۴۰۱
این سه کشور چرا نگران بهم زدن برجام از طرف آمریکا نبودنند تا کار به اینجا نکشد .شماها نوچه های آمریکا هستید و هیچ اراده ای از خود ندارید . پس بهتر است خفه شوید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۷ ۱۸ خرداد ۱۴۰۱
چرا اینها نگران جنگهایی که خود به راه میاندازند نیستند . ... وفقط عمیقا .. از عمق مغز نداشته شان نگران ایران هسته ای هستند .. در حالیکه از چند سو جاسوسان
خاین ایرانی را در سراسر دنیا برای دروغ و دروغ پردازی ماممور ایران هراسی میکنند ..
قصدتان چیست .. که ایران هم بمب بسازد و بر سرتان اوار شود .. اگر هم بکند ... کم به ایران و ایرانی خیانت نکرده اید .. در 300 سال اخیر میلیونها ایرانی را کشته اید که باید قصاص شود ... بیش از نیمی از از سرزمینها حاصلخیز ایران را جدا کرده اید که باید انها به مام میهن بر گردانید .. چند کودتا در ایران به راه انداختید و دیکتاتورها را بر ایران مسلا کردید .. میلیاردها دلار ثروت ایران را غارت کرده اید و ....و ... فتنه انگیزیها ی بزرگو کشتارهای قهرمانان ایران

شما شایسته انداختن بمب بر سرتان هستید .. صبر ایران هم حدی دارد .. شما عمیقا نگران فجایع خو د باشید..
آخرین اخبار