اتهام پراکنی آمریکا علیه ایران در خصوص بی نتیجه ماندن مذاکرات

آمریکا مدعی شد خواسته های فرابرجامی ایران مانع حصول توافق در وین شده است.

با وجود آنکه آمریکا به تعهدات خود در توافق هسته ای عمل نکرده، این کشور مدعی شده است خواسته های ایران برای لغو تحریم هایی که ارتباطی با برجام ندارد، عامل به نتیجه نرسیدن مذاکرات احیای برجام است.

خبرگزاری رویترز گزارش داد که آمریکا در ابلاغیه ای به آژانس بین المللی انرژی اتمی مدعی شده است که درخواست های ایران، در راستای لغو تحریم ها فرابرجامی است. آمریکا در ابلاغیه خود به آژانس که در جلسه شورای حکام بیان شد، مدعی شده است: درخواست های بی ارتباط ایران با توافق هسته ای برای لغو تحریم ها، مانع از دستیابی به یک توافق شده است.

آمریکا در این ابلاغیه اضافه کرده است: ما نیازمند یک شریک راغب به توافق در ایران هستیم. ایران باید خواسته های تحریمی خود را که به وضوح فراتر از برجام است کنار بگذارد. این خواسته های اکنون مانع از حصول توافق شده است.

این در حالی است که آمریکا در سال ۲۰۱۸ با نقض آشکار تعهدات خود، به  صورت یکطرفه از توافق هسته ای خارج شد و تحریم هایی غیرقانونی را علیه ایران وضع کرد که اجرای صحیح برجام منوط به لغو این تحریم هاست.

میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در مذاکرات وین چند روز پیش توقف مذاکرات وین را نتیجه اقدامات آمریکا دانست و گفت: «مذاکرات وین درباره برجام از دهم مارس متوقف شده است. طبق گزارش رسانه‌های گروهی، ایران در سفر اخیر هماهنگ کننده اتحادیه اروپا به تهران درجه خاصی از انعطاف را نشان داده است و اکنون منتظر پاسخ طرف آمریکایی است. توپ در زمین واشنگتن است».

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Netherlands
7891
۰۵:۵۲ ۱۹ خرداد ۱۴۰۱
نه خیر فرار از برجام امریکا و تحریم های بی معنی امریکا و همپالگیهایش تنها مانع حصول نتیجه از برجامیست که ترامپ ان را پاره کرد و در سطل زباله انداخت. تحریم ها هم همگی ارتباط مستقیم با برجام دارد و این را همه میدانند و ذکر انها موجب تصدع خاطر همگان خواهد شد.اخبار شبکه های خبری امریکا ضبط میشود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۳ ۱۸ خرداد ۱۴۰۱
بیچاره مردم
بیچاره سهامداران بورس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۸ ۱۸ خرداد ۱۴۰۱
منظور آمریکا از خواسته فرابرجامی ایران پایبندی آمریکا به برجامه. آمریکا فقط برجام رو امضا می‌کنه قرار نیست تحریمها رو لغو و به تعهداتش عمل کنه که. همینکه برجام رو امضا می‌کنه تا ایران مجبور باشه یکطرفه اجرا و تاسیسات هسته‌ای رو تخته کنه و آمریکا بتونه با خیال راحت تحریمها رو بیشتر کنه خودش کلی زحمته
Lithuania
ناشناس
۱۵:۴۸ ۱۸ خرداد ۱۴۰۱
مگه بحص تحریم سپاه توی توافق اولیه برجام وجود داشته که الان انتظار داریم توی برجام باشه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۷ ۱۸ خرداد ۱۴۰۱
چه پرو .پس توافق کنیم که تو چه غلطی بکنی بازم به هربهانه ای تحریم کنی بععد هم مثل قذافی بیا ی کشور ما رو نابود کنی نه بابا خیلی زرنگی
Russian Federation
ناشناس
۰۱:۲۱ ۱۸ خرداد ۱۴۰۱
این تازه خواسته های فراتر از برجام 1 هست...خواسته های فراتر از برجام 2و 3 رو هنوز ندیدی...
آخی...کری خوندن چه حالی میده...
آخرین اخبار