فرح‌زاد:

شهر قم مركز جهان تشيع است

کارشناس برنامه سمت خدا گفت: اگر شهر مقدس قم نبود دین کهنه می‌شد چرا که از شهر قم علوم دین ما به دنیا پخش و این شهر مهد تشیع است.

حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد در مراسم جشن دهه کرامت که در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) برگزار شد به فضیلت و ثواب صلوات فرستادن بر محمد (ص) و آل محمد (ص) اشاره و گفت: بهترین ذکر، دعا و توسل به پیامبر صلوات فرستادن بر خاندان اوست.

او گفت: مداومت بر  ذکر صلوات موجب برکات دنیوی و اخروی از جمله باعث برآورده شدن حاجت، ازدیاد مال، رفع فقر، بخشش گناهان،   نجات از سختی و ... می‌شود.

حجت الاسلام فرحزاد گفت: بنا بر روایات ائمّه اطهار (ع) هر کس در دنیا مداومت بر صلوات داشته باشد صلوات، شفیع ایشان می‌شود.

 این کارشناس مذهبی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: چهار ماه در قرآن ماه حرام اعلام شده است که جنگ و خون‌ریزی در آن ممنوع و حرام است است بطوریکه حتی با دشمن خون خوار هم نباید جنگید و باید آتش بس کرد.

حجت الاسلام فرحزاد گفت: خداوند صلح و آشتی را دوست دارد و اگر دو مومن با هم قهر باشند روایت داریم اگر ادامه دهند آتش جهنم به آن‌ها نزدیک است و زیارت، عبادات آن‌ها مقبول درگاه حق نمیشود و گناهان آن‌ها آمرزیده نمی‌شود و در روایت داریم پرونده این‌ها بایگانی کنید تا آشتی کنند و درب استجابت دعا بسته است.

 این کارشناس مذهبی گفت: ماه ذیعقده حرام است و باید گذشت کرد و غضب ریشه تمام بدی هاست و باید در اوج عصبانیت به خدا پناه برد چرا که گذشت و بخشش حتی ثوابش از خواندن نماز بالاتر است.

حجت الاسلام فرح‌زاد گفت: بنا به فرموده ائمه اطهار؛ بهشت پاداش کسی است که حرم حضرت معصومه (س) در شهر قم را زیارت کند و شفاعت تمام شیعیان عالم می‌شوند.

او در پایان گفت: اگر شهر مقدس قم نبود دین کهنه میشد چرا که از شهر قم علوم دین ما به دنیا پخش میشود و این شهر مهد تشیع است و از ۱۴۸ کشور طلاب داریم و تدریس و تحصیل میکنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.