فرحزاد:

عید غدیر، بزرگترین روز در جهان است

مدرس و پژوهشگر حوزه علمیه، عید غدیر را بزرگترین روز در جهان خواند و از شیعیان خواست تا هر یک بسته به توان خود این عید بزرگ را به گونه‌ای گرامی بدارند و پرچم غدیر را برافراشته کنند.

حجت الاسلام حبیب‌الله فرحزاد مدرس و پژوهشگر حوزه علمیه در جشن ولایت علی (ع) در سومین حرم اهل بیت، گفت: غدیر نتیجه تلاش‌های ۱۲۴ هزار پیامبر و میوه انبیا و اولیا است که ۱۸ ذی الحجه به ثمر نشست.

او با بیان روایت‌هایی از چهارده معصوم، اظهار کرد: با شبهه افکنی‌های وهابیت لازم است استدلال‌های اثبات غدیر را به فرزندان خود آموزش دهیم که نشان دهنده حقانیت علی و یازده امام (ع) است.

فرحزاد با اشاره به استدلال‌های شاده کتاب "غدیر برترین پیام آسمانی" در اثبات ولایت علی (ع) در واقعه غدیر، گفت: پنانکه در دنیا هیچ فرد و مسئولی در هنگام ترک جایگاه سرمایه خود را رها نمی‌کند، بنابراین دور از انصاف است که تصور شود پیغمبر (ص) امت خود را تا قیامت به حال خود رها کرده است.

استاد و پژوهشگر حوزه علمیه ادامه داد: مولی علی (ع) دین اسلام را پس از پیامبر حفظ کرد.

او گفت: اسلام برای ریزترین مساله و امور روزمره مردم حکم و روایت دارد بنابراین امکان ندارد که برای امر مهمی، چون ولایت بر امت پس از پیامبر فرمانی نداشته باشد.

فرحزاد با اشاره به استدلال آیت‌الله طبسی و شیعه شدن یکی از علمای آفریقای اهل سنت، گفت: چنانکه در کتاب‌های اهل سنت لفظ، ولی در انتخاب جایگزینی عمر برای ابوبکر به معنای سرپرست است پس نمی‌توان همین لفظ را در کلام پیامبر (ص) و پس از سه روز نگهداشتن امت در آفتاب سوزان غدیر به معنای دوست تلقی کرد.

عید غدیر، بزرگترین روز در جهان است

او گفت: اگر از نظر اهل سنت ابوبکر این عقلانیت را داشت تا پیش از خود عمر را به سرپرستی برگزیند، دور از انصاف است که گمان شود پیامبر اسلام امت خود را بدون معرفی، ولی رها کرده است.

این استاد و پژوهشگر حوزه علمیه عید غدیر را بزرگترین روز در جهان خواند و عنوان کرد: نماز، دعا، زیارت غدیریه، بیعت با امام زمان (عج)، دید و بازدید، عیدی دادن، لباس نو پوشیدن، اطعام و شاد کردن دل‌ها از اعمال این عید بزرگ است.

او از شیعیان خواست تا هر یک بسته به توان خود این عید بزرگ را به گونه‌ای گرامی بدارند و پرچم غدیر را برافراشته کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.