سفر نماینده آمریکا به سئول در سایه نگرانی از آزمایش موشکی پیونگ یانگ

فرستاده ویژه آمریکا در امور کره شمالی، برای گفت‌وگو درباره راه‌های مقابله با آزمایش موشکی اخیر پیونگ یانگ، به کره جنوبی می‌رود.

وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد «سونگ کیم» برای گفت‌وگو با همتایان ژاپنی و کره‌ای خود در خصوص راه‌های مقابله با آزمایش‌های موشکی اخیر کره شمالی و مهار کرونا در این کشور، به پایتخت کره جنوبی سفر خواهد کرد.

در بیانیه مطبوعاتی این وزارتخانه آمده است: «در این دیدار درباره طیف وسیعی از موضوعات از جمله واکنش جامعه بین‌المللی به پرتاب‌های اخیر موشک‌های بالستیک قاره‌پیمای کره شمالی و شیوع کووید-۱۹ در این کشور بحث خواهد شد.»

بنابر اعلام وزارت امور خارجه آمریکا، سونگ کیم همچنین بر تعهد واشنگتن برای گفت‌وگو با پیونگ یانگ تأکید خواهد کرد و در عین حال به همکاری با جامعه بین‌المللی برای رسیدگی به برنامه‌های تسلیحاتی و موشک‌های بالستیک کره شمالی ادامه خواهد داد.

واشنگتن سفر سونگ کیم به سئول را تأکیدی بر اهمیت ادامه همکاری نزدیک با کره جنوبی و ژاپن در مورد کره شمالی دانسته و مدعی شده که به دنبال پیشبرد خلع سلاح اتمی کامل شبه جزیره کره است.

این سفر در حالی صورت می‌گیرد که هفته گذشته قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی در شورای امنیت سازمان ملل وتو شد.

چین و روسیه که هر دو از اعضای دائم شورای امنیت و دارای حق وتو هستند، این قطعنامه را وتو و تأکید کردند که واشنگتن به جای اعمال تحریم های بیشتر علیه برنامه موشکی کره شمالی، باید به دنبال راه‌هایی برای تعامل با پیونگ یانگ باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار