فشار آمریکا به سازمان ملل برای تحریم نفتی کره شمالی

آمریکا در قطعنامه‌ای شورای امنیت سازمان ملل را تحت فشار قرار داده تا کره شمالی را به دلیل پرتاب موشک بالستیک جدید با امکانات پیشرفته تحریم کند.

براساس پیش نویس قطعنامه‌ای که به رویت خبرگزاری رویترز رسیده آمریکا قرار است شورای امنیت سازمان ملل را تحت فشار قرار دهد تا کره شمالی را به دلیل آزمایش موشک بالستیک جدید با امکانات پیشرفته تحریم کند. این تحریم‌ها شامل منع صادرات نفت به پیونگ یانگ و نیز ممنوع کردن صادرات تنباکو و همچنین قرار دادن گروه هکری لازاروس در لیست سیاه این سازمان می‌شود.

گفته می‌شود آمریکا این پیش نویس را در اختیار ۱۵ عضو سازمان ملل قرار داده تا در مورد آن تصمیم گیری کنند. هنوز مشخص نیست اعضای شورای امنیت سازمان ملل به این پیش نویس رای مثبت دهند یا خیر.

این پیش نویس برای رسیدن به مرحله اجرایی نیاز به اخذ ۹ رای مثبت دارد و هیچ یک از کشور‌های چین، روسیه، فرانسه، انگلیس و آمریکا نباید آن را وتو کنند. روسیه و چین در واکنش به آزمایش آخرین موشک بالستیک کره شمالی با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای مخالفت قطعی خود را با افزایش تحریم‌ها علیه پیونگ یانگ اعلام کرده اند.

سونگ کیم، فرستاده ویژه آمریکا در امور کره شمالی در این باره گفت: آمریکا پیش نویس قطعنامه تحریم‌ها علیه کره شمالی را در اختیار روسیه و چین قرار داده، ولی من هنوز موفق به انجام یک مذاکره موثر با نمایندگان این دو کشور نشده ام.

واشنگتن در ماه‌های اخیر به شدت از آزمایش موشک‌های بالستیک کره شمالی ابراز نگرانی کرده است. پیونگ یانگ در آخرین آزمایش موفقیت آمیز موشک بالستیک خود اعلام کرد این موشک می‌تواند هر نقطه‌ای از خاک آمریکا را مورد هدف قرار دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار