بهره مندی ۴۴۰ کودک از خدمات مراکز مشاوره خراسان جنوبی

حدود ۴۴۰ کودک از خدمات تربیتی و تحصیلی مراکز مشاوره خراسان جنوبی بهره‌مند شدند.

کارشناس دفتر مشاوره معاونت امور توسعه پیشگیری اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: از ۱۴ هزار ۵۰۰ مراجعه به مراکز مشاوره بهزیستی استان که منجر به تشکیل ۲۰ هزارجلسه مشاوره شده، ۴۴۰ کودک از خدمات بهزیستی استان بهره‌مند شدند.

 افشاری گفت: از ۵۶ مرکز مشاوره بهزیستی استان ۷ مرکزمشاوره تربیتی و تحصیلی به کودکان ارائه خدمات می‌دهند.

او گفت: ۲ مرکز در بیرجند، ۲ مرکز در فردوس، ۱ مرکز در طبس، ۱ مرکز در قائنات، ۱ مرکز در درمیان خدمات روانشناختی و تربیتی تحصیلی را ارائه می‌کنند.

کارشناس دفتر مشاوره معاونت امور توسعه پیشگیری اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: حداقل مدرک کارشناسان در این مراکز کارشناسی ارشد رشته‌های تربیتی و مشاوره بالینی خانواده است.

او بیشترین مشاوره کودکان را در حوزه اختلالات افسردگی عنوان کرد و گفت: سنجش و اررزیابی پیشرفت تحصیلی دانش آموزان، فعالیت در زمینه انواع مسائل مرتبط با یادگیری برنامه ریزی درسی، تغییر واصلاح نگرش نسبت به جنبه‌های گوناگون زندگی و ارائه راهکاربرای افزایش انگیزه و امید، ارزیابی و تقویت توانایی‌های شناختی و فراشناختی مغزاز جمله فعالیت‌های مراکز خدماتی مشاوره تربیتی و تحصیلی است.

افشاری آموزش و بهبود مهارت ها‌ی اجتماعی و روابط با دیگران، توانمندسازی در زمینه هدفمندی زندگی، آموزش والدین و بهبود شیوه‌های فرزند پروری استعداد یابی، مداخله به منظور تغییر و اصلاح رفتار، ارزیابی و ارتقاء ویژگی‌های اخلاقی و تربیتی، ایجاد ارتباط و انعقاد قرار داد با مدارس و سازمان‌ها از دیگر فعالیت‌های مراکز خدماتی مشاوره تربیتی و تحصیلی عنوان کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.