حسینی نیا:

آمادگی برای اجرای طرح‌های مهارت آموزی در فارس/مهارت آفرینی برای دانشجویان در حال پیگیری است

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: این آمادگی وجود دارد که استان فارس به دلیل بهره مندی از ظرفیت‌های متعدد در اجرای طرح‌های مهارت آموزی پایلوت کشور باشد.

غلامحسین حسینی نیا گفت: خدمت گذاری در ستاد برای کارکنان استان‌ها که در صف اول خدمت به مردم قرار دارند در اولویت است.

او با بیان اینکه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی با جمعیت زیادی از ایرانیان خدمت ارائه می‌دهد، گفت: استان فارس با پیشینه فرهنگی و تاریخی غنی، اما از مشکلات زیرساختی رنج می‌برد.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: دولت انقلابی سیزدهم با تمام آبرو و داشته‌های خود در گام دوم انقلاب مسئولیت را پذیرفته است.

او گفت: قطعا در پی سختی‌ها گشایش خواهد بود و این نوید داده می‌شود که در سال ۱۴۰۱ گشایش‌های تاثیرگذاری در کشور رخ خواهد داد.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در ادامه مددجویان بهزیستی را مخلوقات خاص خداوند عنوان کرد و گفت: ۱۹ جامعه هدف در این وزارتخانه وجود دارد که ۵ مورد آن مربوط به بهزیستی است.

حسینی نیا گفت: تواندسازی این افراد و خانواده آن‌ها از جمله وظایفی است که هم بر عهده بهزیستی و هم آموزش فنی و حرفه‌ای است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: این سازمان برنامه ویژه‌ای برای توانمندسازی معلولان و خصوصا نابینایان و خانواده آن‌ها دارد.

او گفت: تجهیزات مورد نیاز و کارگاه‌های مخصوص آموزش معلولان و نابینایان در سطح کشور تجهیز خواهد شد.

حسینی نیا در بخش دیگر سخنان خود بر لزوم توسعه فعالیت‌های دانش بنیان تاکید کرد و گفت: زمینه مناسبی در این خصوص در سطح استان فارس و بخصوص شهر شیراز که در زمینه پزشکی سرآمد کشور است، وجود دارد.

او گفت: مهارت آفرینی برای دانشجویان با همکاری وزارت علوم تحت عنوان طرح کهاد مهارت آموزی در حال پیگیری است.

معاون وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در گذشته استاندارد‌های فنی و حرفه‌ای براساس جامعه کارگری تدوین شده، گفت: در حال حاضر دوره‌های آموزشی تخصصی برای دانشجویان پیش بینی شده که معادل ۱۸ واحد آموزشی است تا با پیاده سازی آن دانشجویان با مهارت فارغ التحصیل شوند.

او گفت: این آمادگی وجود دارد که استان فارس به دلیل بهره مندی از ظرفیت‌های متعدد در اجرای این طرح‌ها پایلوت کشور باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار