مدیرعامل سازمان جمعیت هلال احمر فارس:

فارس پایلوت تاب آوری روانشناختی در سوانح و بلایا

مدیرعامل سازمان جمعیت هلال احمر فارس گفت: استان فارس در روز ۲۰ اردیبهشت به عنوان پایلوت تاب آوری روانشناختی در سوانح و بلایا شناخته می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ فیض الله جعفری مدیرعامل سازمان جمعیت هلال احمر فارس امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه  با اشاره به اینکه در روز ۲۰ اردیبهشت، این استان به عنوان پایلوت تاب آوری روانشناختی در سوانح و بلایا در کشور معرفی می‌شود، گفت: نخستین سمپوزیوم کشوری و علمی تاب آوری روانشناختی در سوانح و بلایا در شیراز برگزار می‌شود.

وی با تشریح برنامه‌های این جمعیت در هفته هلال احمر، ادامه داد: در آستانه این هفته مانور دور میزی نیرو‌های عملیاتی در مرکز استان و شعب اجرا می‌شود.

جعفری تصریح کرد: هفته هلال احمر فرصت مغتنمی برای آگاهی بخشی هر چه بیشتر به آحاد جامعه و آشنایی آن‌ها با اهداف، برنامه‌ها و فعالیت‌های بشردوستانه این جمعیت است.

مدیرعامل سازمان جمعیت هلال احمر فارس افزود: شعار امسال هفته هلال احمر در سرار کشور با عنوان «همه جا برای همه» نامگذاری شده است.

وی در خصوص برنامه‌های هفته هلال احمر در فارس گفت: در روز شنبه علاوه بر حضور در برنامه زنده تلویزیونی بهار نارنج از سیمای فارس و تشریح برنامه‌های این هفته، مانور دور میزی نیرو‌های عملیاتی در مرکز استان و شعب خواهیم داشت.

جعفری تصریح کرد: در دومین روز از هفته هلال احمر میزبان گردهمایی سراسری مدیران حراست جمعیت هلال احمر کشور خواهیم بود و برنامه کوهپیمایی و توان افزایی نیز در همین روز با حضور مشترک جوانان، داوطلبان، امدادگران و کارکنان در حوزه ستادی و شعب اجرا و همچنین نشست روسای شعب با اعضا را در دستور کار داریم.

مدیرعامل سازمان جمعیت هلال احمر فارس اظهار کرد: کاروان سلامت حوزه معاونت داوطلبان نیز در ستاد و شعب در سومین روز از هفته هلال به روستا‌های محروم اعزام خواهند شد.

وی با اشاره به برگزاری جشن در روز صلیب سرخ و هلال احمر ادامه داد: در روز ۱۸ اردیبهشت ماه با برگزاری جشن از اعضا و داوطلبان برتر و همچنین کارکنان نمونه تقدیر خواهیم کرد.

جعفری با اشاره به تخفیف ۳۰ درصدی این جمعیت در روز صلیب سرخ و هلال احمر در خصوص ارائه خدمات توانبخشی، افزود: در پنجمین روز از این هفته دیدار روسای شعب با ائمه جمعه، فرمانداران و خانواده‌های معظم شهدای امدادگر و در حوزه ستادی دیدار با استاندار، نماینده مقام معظم رهبری در فارس و رئیس مجمع نمایندگان استان را در برنامه داریم.

مدیرعامل سازمان جمعیت هلال احمر فارس ادامه داد: در روز جمعه ۲۱ اردیبهشت ماه نیز طرح «جمعه، ایمان و ایمنی» با پرپایی چادر‌های سلامت در اطراف مصلا‌های نماز جمعه اجرا می‌شود و ارائه خدمات رایگان از جمله خدمات بهداشتی و درمانی، آزمایش قند خون و فشار خون به نمازگزاران و مردم در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: غبارروبی مزار شهدا و تجدید میثاق با آرمان‌های انقلاب اسلامی، اعزام جوانان منتخب به استان بوشهر برای شرکت در طرح ملی پیمان، برگزاری نمایشگاه عکس از توانمندی‌های جمعیت، برنامه توان افزایی تیم‌های واکنش سریع و برگزاری انتخابات مجامع کانون‌های دانشجویی و جوانان و المپیاد جوانه‌ها از دیگر برنامه‌های این جمعیت در طول هفته هلال احمر خواهد بود.

مدیرعامل سازمان جمعیت هلال احمر فارس نیز در خصوص کمک های فارس به مردم زلزله زده کرمانشاه گفت: این استان مبلغ ۲ میلیارد تومان وجه نقد و ۱۰ میلیارد تومان کمک غیرنقدی برای کمک به مردم زلزله زده کرمانشاه ارسال کرده است.

انتهای پیام/ن

صحبت های مدیرعامل سازمان جمعیت هلال احمر فارس در آستانه هفته جمعیت هلال احمر

 

برچسب ها: هلال احمر ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار