شیراز؛

فارس پایلوت طرح توانمندسازی عشایرمعلول/ راه اندازی اورژانس اجتماعی در ۶ شهرستان فارس

مدیر کل بهزیستی فارس از اجرای طرح توانمندسازی عشایرمعلول برای نخستین بار در استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ سید مرتضی موسوی مدیر کل بهزیستی فارس گفت: باتوجه به جمعیت ۱۵۰ هزارنفری عشایر در فارس و عملکرد کیفی و کمی بهزیستی فارس پیشنهاد این استان در توانمند سازی عشایر معلول پذیرفته و اجرای آن بصورت پایلوت در این استان آغاز می‌شود.


موسوی افزود: در این طرح موضوع آموزش، اشتغال و توانمندسازی معلولان عشایر مورد تاکید است تا بتوانیم ردیف اعتباری ویژه‌ای برای این قشر در جامعه معلولان مصوب کنیم.


وی ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون هزار و ۵۰۰ معلول در جامعه عشایری فارس شناسایی شده اند و پیش بینی می‌شود بین ۴ تا ۵ هزار معلول در این جامعه وجود داشته باشد.


موسوی از راه اندازی اورژانس اجتماعی در ۶ شهرستان فارس تا پایان هفته بهزیستی خبر داد و اظهار داشت: تاپایان سال هم در ۱۵ شهرستان اورژانس اجتماعی راه اندازی می‌شود و در مجموع ۲۲ شهرستان از ۲۹ شهرستان فارس مرکز اورژانس اجتماعی خواهند داشت.


وی از رشد ۳۱ درصدی اشتغال معلولان فارس هم خبر داد و بیان کرد: پارسال دو هزارو ۹۳۹ نفر معلول اشتغال ایجاد شد، در حالی که هدفگذاری این سازمان ۲ هزارو ۲۳۸ نفر بودو با ۳۱ درصد رشد بالاترین آمار اشتغال را در بهزیستی کشور به خود اختصاص دادیم.


موسوی تسهیلات ۴ درصدی قرص الحسنه وکمک های بلاعوض تا ۵ میلیون تومان برای خوداشتغالی معلولان را از جمله حمایت های اشتغالزایی این سازمان به معلولان ذکر کرد و گفت: افراد معلولی که خوداشتغالی کنند تا ۵ سال و کارفرمایانی که مددجویان بهزیستی را به کار بگیرند هرکارگاه تا ۵ نفر و به ازای هر نفر ۲۰ میلیون تومان از تسهیلات قرض الحسنه بهزیستی، میتوانند برخوردار شوند.


وی ادامه داد: در فارس ۱۱۱ هزار و ۹۵۶ معلول شناسایی شده که بالای ۶۰ درصد آن‌ها تحصیلکرده‌های دانشگاهی و بیکار هستند.


موسوی به سهمیه ۵ درصد سهم دستگاه‌ها برای جذب و بکارگیری معلولان هم اشاره کرد و افزود: در استان فارس فقط اداره کل آموزش و پرورش، این سهمیه را رعایت کرده است.


وی در خصوص تامین مسکن معلولان گفت: بر اساس تعهد دولت از سال گذشته در فارس ۷۸۹ خانواده دو معلولی شناسایی شدند و تاکنون ۳۵ تا ۴۰ درصد در تامین مسکن این خانواده‌ها پیشرفت داشتیم.


مدیر کل بهزیستی فارس تصریح کرد: تسهیلات مسکن برای مسکن روستایی ۴۰ میلیون تومان و در شهر‌ها ۵۰ میلیون تومان است که بصورت بلاعوض و تسهیلات پرداخت می‌شود.
انتهای پیام/ر

رشد ۳۱ درصدی اشتغال معلولان در فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار