تشکیل هیئت مبارزه با اطلاعات نادرست در آمریکا

رئیس جمهور آمریکا هیئتی برای جلوگیری از انتشار اطلاعات نادرست مخصوصا در جوامع اقلیت، تشکیل داد.

جو بایدن، هیئتی برای مبارزه با اخبار جعلی و گمراه کننده تشکیل داد. رسانه‌های انگلیسی می‌گویند رئیس این هیئت مخالف آزادی بیان است و احتمالا بایدن سعی دارد با این تصمیم رسوایی‌های پسر خود را بپوشاند.

به گزارش دیلی میل، نینا یانکوویچ مدیریت اجرایی هیئت نظارت بر اخبار جعلی در وزارت امنیت میهن آمریکا را بر عهده خواهد داشت.

الخاندرو مایورکاس، وزیر امنیت داخلی آمریکا دیروز در سخنرانی خود با قانونگذاران هیچ یک از اختیارات این هیئت جدید را فاش نکرد. وی فقط توضیح داد که این هیئت برای مقابله با انتشار اطلاعات نادرست پیش از انتخابات میان دوره‌ای آمریکا که در ماه نوامبر برگزار می‌شود، کار خواهد کرد و تمرکز آن به ویژه در جوامع اسپانیایی تبار خواهد بود.

وزیر امنیت میهن آمریکا گفت که هیئت مدیره جدید تحت نظارت مرکز برنامه‌ها و مشارکت‌های پیشگیری دوره بایدن قرار می‌گیرد، این بدان معناست که این هیئت، قدرتی برای سرکوب اطلاعات نادرست نخواهد داشت و در عوض سعی خواهد کرد با پرداخت مبالغی، مشکلات را حل کند. هنوز مشخص نیست چه مقدار پول نقد در هیئت اطلاعات نادرست هزینه خواهد شد.

باراک اوباما، رئیس جمهور پیشین آمریکا نیز چند روز پیش نسبت به انتشار اخبار نادرست در فضای مجازی واکنش نشان داد و گفت مردم به دلیل انتشار اطلاعات اشتباه در فضای مجازی جان خود را از دست می‌دهند.

نزدیک شدن انتخابات میان دوره‌ای آمریکا تولید «اخبار جعلی» را مرکز توجه قرار داده است. اخبار جعلی روایت‌های نادرست ظاهرا خبری هستند که اغلب با هدف تاثیرگذاری بر باور‌های سیاسی یا جهان‌بینی خوانندگان منتشر می‌شوند. یکی از ویژگی‌های اخبار جعلی آن است که به نظر می‌رسد رسانه‌های خبری معتبر آن را تولید کرده باشند.

یافته‌های مطالعات اخیر نشان می‌دهد سه‌چهارم آمریکایی‌هایی که رویداد‌های روز را دنبال می‌کنند معتقدند امروزه خبر‌های جعلی مشکل بزرگی محسوب می‌شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
France
7891
۰۴:۳۶ ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
احتمالا کشورهای اروپایی برای جبران کمبود گاز به روش سنتی تولید انرژی از فضولات انسانی یا حیوانی یا اتیش زدن زباله یا تولید انرژی از گاز متصاعد از فضولات انسانی در چاه دست شویی و خلاصه رونق شغل کناسی قدیم خودمان یعنی از فرهنگ ایرانی کپی برداری کنند که این هم تضییع حق کپی رایت است و جرم محسوب میشود. حتی احتمال دارد اروپایی ها بازار چراغ های پیه سوز قدیمی شان رونق عجیبی پیدا کند. مثلا ممکن است در المان بجای استفاده از مرسدس بنز برای حمل و نقل عمومی از بلانسبت الاغ استفاده کنند. البته بازار کاه رونق ممکن است پبدا کند و مردم برای نوبت کاه همدیگر را قتل عام وحشیانه هم بکنند. هیچ کس از فردا باخبر نیست.البته تحت هر شرایط بایدن نباید باشد.
Iran (Islamic Republic of)
آرزوی نابودی حکومت ظالم و استکبار امریکا
۲۲:۲۰ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
خدا شرتونو از سر مردم مظلوم دنیا هر چی زودتر کم کنه ،
انشاءالله !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۱ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
خودتونم له کنید ما طرح صیانت رو قبول نمیکنیم.
Brazil
ناشناس
۱۵:۱۲ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
با درود و سلام
هیئت مبارزه با اطلاعات نادرست در هر کشوری هست که مراقب است که روایتی نشر پیدا کند که روایت حکام در مصدر قدرت است هیچ استثنایی هم نیست.
در آمریکا بگویند پوتین بد است و ارباب ترامپ است
در اوگراین بگویند پوتین بد ذلنسکی خوب است
در روسیه بگویند بایدن بداست و ذلنسکی هم خوب نیست
در صعودی بگویند بن سلمان نازنبن است و ایران بد است.
علی ماشاالله
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۱۷ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
همون طرح صیانت خودمونه......
آخرین اخبار