انتقال پادگان لشکر ۷۷ در مشهد به تصویب کمیسیون ماده پنج رسید

شهردار مشهد گفت: طرح انتقال پادگان لشکر ۷۷ در مشهد به تصویب کمیسیون ماده پنج رسید و راه مردم به‌زودی بازگشایی می‌شود.

سید عبدالله ارجائی گفت: پیرو جلسات فشرده کارشناسی در سه ماه گذشته، گره ۱۴ساله پادگان ارتش در آستانه عید سعید فطر باز شد و توافق سه جانبه ارتش، آستان قدس و شهرداری مشهد به تصویب کمیسیون ماده پنج رسید.

وی گفت: بدیهی است بعد از تصویب مصوبه در شورای عالی معماری و شهرسازی عملیات اجرایی بازگشایی مسیر‌ها انجام می‌شود.

جواد خدایی نیز گفت: پس از کش و قوس‌های فراوان و گذشت بیش از یک دهه از تصمیم برای انتقال پادگان لشکر ۷۷ به خارج از شهر مشهد،طرح نهایی تغییر کاربری این پادگان در کمیسیون ماده پنج شورای عالی معماری و شهرسازی با همکاری و توافق ارتش، آستان قدس رضوی و شهرداری مشهد مصوب شد تا بازگشایی معابر و فضاهای سبز شهری موجود در این محدوده انجام گرفته و امکان استفاده عموم مردم از آن فراهم شود.


بیشتر بخوانید


وی گفت: در طرح مصوب مزبور، علاوه بر حفظ فضاهای سبز موجود و ایجاد امکان بهره برداری عمومی از آنها به عنوان فضای سبز شهری، بر صیانت از عناصر یادمانی موجود اعم از سوله ها و بناهای تاریخی و میادین مشق تاکید شده است.

معاون استاندار خراسان رضوی گفت: بازگشایی معابر و اتصال معابر شرقی، غربی و شمالی، مبتنی بر شبکه معابر موجود پادگان از دیگر موارد لحاظ شده در طرح مذکور است که این مهم گشایشی در مسیر تردد مردم و ساکنان و دستیابی بهینه شهر به مراکز خدماتی موجود در جوانب پادگان از جمله بیمارستانهای مقیاس شهری را در پی خواهد داشت.

خدایی گفت: ایجاد مسیر سبز ممتد از هسته مرکزی پادگان به سمت ارتفاعات جنوبی شهر و برقراری هم پیوندی میان عناصر سبز موجود شهر با پس کرانه های طبیعی از دیگر موارد انعکاس یافته در این طرح است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.