ضرر ۱۸۰ میلیارد یورویی آلمان در صورت تحریم گاز روسیه

بانک مرکزی آلمان درباره افزایش قیمت انرژی و رکود درصورت تحریم گاز روسیه هشدار داد و اعلام کرد آلمان ۱۸۰ میلیارد یورو ضرر خواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، بانک مرکزی آلمان در آخرین بولتن ماهانه خود اعلام کرده که تحریم گاز روسیه منجر به کاهش ۵ درصدی تولید ناخالص داخلی آلمان در سال جاری خواهد شد که در نهایت باعث افزایش قیمت انرژی و یکی از عمیق‌ترین رکود‌های دهه‌های اخیر می‌شود.

گفتنی است اتحادیه اروپا از ماه اوت واردات ذغال سنگ روسیه را ممنوع خواهد کرد، اما تحویل گاز قرار است ادامه پیدا کند. ماه گذشته گروهی متشکل از ۹ اقتصاددان آلمانی پیامد‌های تحریم کامل انرژی روسیه را قابل مدیریت خواندند و گفتند این امر بین ۰.۳ تا ۳ درصد تولید ناخالص داخلی کشور را تحت تاثیر قرار خواهد داد. با این حال، مدیران صنعتی هشدار داده‌اند توقف ناگهانی واردات گاز می‌تواند «کل اقتصاد» آلمان را نابود کرده و بدترین بحران اقتصادی از ۱۹۴۵ را رقم بزند.

سیاستمداران همچنین ادعا‌های مبنی بر جزئی بودن ضربه اقتصادی را رد کرده‌اند و «اولاف شولتس» صدراعظم آلمان این تخمین‌ها را «اشتباه» و «غیرمسئولانه» توصیف کرده است.

افزون بر این «جانت یلن» وزیر خزانه‌داری آمریکا در نشست صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی در واشنگتن از اتحادیه اروپا خواست تا در مورد ممنوعیت واردات انرژی روسیه «مراقب» باشد و نسبت به آسیب‌هایی که چنین اقدامی می‌تواند بر اقتصاد جهانی وارد کند، هشدار داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
7891
۰۵:۲۳ ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۱
روسیه به علت کمک المان به اکراین باید گاز به المان نفروشد.
آخرین اخبار