وزارت خزانه‌داری آمریکا:

تحریم انرژی روسیه بیشتر از مسکو به اروپا آسیب می‌رساند

وزیر خزانه‌داری آمریکا درخصوص تأثیر تحریم منابع نفت‌وگاز روسیه بر کشور‌های اروپایی هشدار داد.

«جنت یلن» ضمن تشکر از تلاش‌ کشورهای اروپایی برای جلوگیری از واردات منابع انرژی روسیه، نسبت به اثرات مخرب این تصمیم هشدار داد.

به گزارش اسپوتنیک، وزیر خزانه‌داری آمریکا گفت: «هدف ما از ابتدا تحمیل حداکثر درد به روسیه و در عین حال تلاش برای کاهش آسیب به ایالات متحده، اروپا و کل اقتصاد جهانی بوده است. اروپا به وضوح باید وابستگی خود به روسیه را در زمینه انرژی کاهش دهد، اما وقتی به ممنوعیت واردات نفت به اروپا فکر می‌کنیم، باید مراقب باشیم.»

یلن با اشاره به تأثیر تحریم‌های ضد روسی بر اوضاع کشور‌های اروپایی تأکید کرد: «ما می‌خواهیم به روسیه آسیب برسانیم، ولی تحریم‌ها، تأثیر بسیار کمی بر روسیه داشته است. روسیه ممکن است صادرات کمتری داشته باشد، اما قیمتی که برای صادرات خود دریافت می‌کند، افزایش می‌یابد که این امر تأثیر مخربی بر اروپا و سایر نقاط جهان خواهد داشت.»

«لئونهارد بیرنبام» مدیرعامل یکی از شرکت‌های انرژی آلمان، تصمیم غرب مبنی بر تحریم روسیه را نادرست دانست و تأکید کرد: «به نظر من این تصمیم اشتباه است. چنین اقدامی نه تنها ضربه سختی به آلمان وارد می‌کند، بلکه اروپا را نیز با مشکل بزرگی روبه‌رو خواهد کرد. به عنوان مثال، اسلواکی کاملاً به گاز روسیه وابسته است و کشور‌هایی مانند جمهوری چک و اتریش بیشتر گاز خود را از روسیه دریافت می‌کنند.»

به گفته شرکت تجزیه و تحلیل نفت‌وگاز «ورتکسا»، تحریم منابع انرژی روسیه مشکلات بیشتری را برای پالایشگاه‌های اروپایی ایجاد می‌کند تا خود مسکو، زیرا یافتن جایگزین‌ نفت خام روسیه برای آن‌ها بسیار دشوار خواهد بود.

بلومبرگ در اواخر ماه گذشته در گزارشی اعلام کرد که صادرات نفت خام اورال به اروپا نسبت به سال گذشته حدود ۲۵ درصد کاهش یافته و در عوض صادرات روسیه به آسیا بیشتر شده است. این اتفاق دو ماه پس از امضای قرارداد ۱۰ ساله شرکت گاز دولتی روسیه با شرکت ملی نفت چین (CNPC) برای ارسال ۲۰۰ هزار و ۸۲۱ بشکه  نفت در روزبه پالایشگاه‌های شمال غربی چین روی داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۶ ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
خب برسونه
مگه برا آمریکا مهمه ؟
آخرین اخبار