آلمان: تحریم انرژی روسیه، جنگ را متوقف نمی‌کند

صدراعظم آلمان اذعان کرد بنظر نمی‌رسد که ممنوعیت واردات گاز از روسیه باعث توقف جنگ این کشور با اوکراین شود.

اولاف شولتس که همراه با سایر کشور‌های غربی در تدارک اعمال ششمین بسته تحریمی علیه مسکو در حوزه بانکی هستند، اذعان کرد که تحریم انرژی روسیه نمی‌تواند جنگ در اوکراین را متوقف کند.

به گزارش رویترز، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اورپا نیز گفت: اتحادیه اروپا در حال حاضر هیچ برنامه‌ای برای اعمال ممنوعیت جمعی برای عرضه نفت روسیه یا افزایش تعرفه‌ها ندارد، زیرا چندین عضو اتحادیه اروپا تهدید کرده اند که این طرح را وتو خواهند کرد.

در زمینه تحریم‌های منابع معدنی روسیه، برخی کشور‌ها نظیر لهستان و فرانسه به دنبال تحریم کامل نفت و گاز روسیه هستند، اما همزمان برخی از کشور‌ها مثل آلمان، اتریش و مجارستان مخالف آن هستند.

«لئونهارد بیرنبام» مدیرعامل یکی از شرکت‌های انرژی آلمان، تصمیم غرب مبنی بر تحریم روسیه را نادرست دانست و تأکید کرد: به نظر من این تصمیم اشتباه است. چنین اقدامی نه تنها ضربه سختی به آلمان وارد می‌کند، بلکه اروپا را نیز با مشکل بزرگی روبه‌رو خواهد کرد. به عنوان مثال، اسلواکی کاملاً به گاز روسیه وابسته است و کشور‌هایی مانند جمهوری چک و اتریش بیشتر گاز خود را از روسیه دریافت می‌کنند.

«جنت یلن»، وزیر خزانه‌داری آمریکا درخصوص تأثیر تحریم منابع نفت‌وگاز روسیه بر کشور‌های اروپایی هشدار داد و اذعان کرد: ما می‌خواهیم به روسیه آسیب برسانیم، ولی تحریم‌ها، تأثیر بسیار کمی بر روسیه داشته است. روسیه ممکن است صادرات کمتری داشته باشد، اما قیمتی که برای صادرات خود دریافت می‌کند، افزایش می‌یابد که این امر تأثیر مخربی بر اروپا و سایر نقاط جهان خواهد داشت.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه که در ابتدای ماه میلادی جاری دستور داد پرداخت هزینه گاز به کشور‌های غیردوست تنها با روبل (پول ملی روسیه) امکان پذیر است، مسئله‌ای که با مخالفت کشور‌های اروپایی مواجه شد، اخیرا گفته مسکو با توجه به تلاش کشور‌های اروپایی برای کاستن وابستگی خود به گاز روسیه، مسیر صادرات این محصول را به سمت نیمکره شرقی جهان تغییر خواهد داد.

چندی پیش، سازمان کشور‌های صادرکننده نفت (اوپک) اعلام کرد اعمال تحریم‌های فعلی و افزایش آن در آینده علیه روسیه قطعا می‌تواند یکی از بدترین شوک‌ها را به بازار جهانی نفت وارد کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار