ادعای شولتس: پوتین مسئول جنایات اوکراین است

صدراعظم آلمان با اعلام ارسال تجهیزات دفاعی به اوکراین مدعی شد پوتین مسئول جنایات جنگی در کی‌یف است.

«اولاف شولتس» صدراعظم آلمان، با بیان آنکه نیرو‌های آلمان توانسته تا به تصمیمی برای ارسال تسلیحات به اوکراین برسد، مدعی شد که رئیس‌جمهور روسیه مسئول جنایات کنونی در اوکراین است.

به گزارش سی‌جی‌تی‌ان، شولتس با بیان اینکه نیرو‌های مسلح برلین اکنون می‌دانند چه تسلیحاتی می‌توانند به اوکراین ارائه کنند، گفت: «آلمان تسلیحات ضد تانک و دفاع هوایی در اختیار کی‌یف قرار داده است.»

صدراعظم آلمان همچنین در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: «ناتو در درگیری اوکراین مشارکت نخواهد کرد.»

او همچنین مدعی شد «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه، مسئول «جنایات جنگی» در اوکراین است. او گفت: «حمله روسیه به اوکراین همچنان نقض آشکار قوانین بین‌المللی است. کشتن هزاران غیرنظامی همانطور که دیدیم، جنایت جنگی است که رئیس‌جمهور روسیه مسئولیت آن را بر عهده دارد.»

در حال حاضر ۵۵ روز از آغاز حمله روسیه به اوکراین می‌گذرد، وزارت دفاع روسیه روز گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرد که یک مرکز لجستیکی متعلق به اوکراین را در نزدیکی شهر «لویو» هدف قرار داده و تعداد زیادی از سلاح‌های ساخت خارج و تسلیحاتی که از اروپا و آمریکا وارد اوکراین شده بودند را منهدم کرده است.

نیرو‌های روسیه همچنین یک مرکز تعمیر موشک‌های بالستیک توچکایو را در شهر «دنیپرو» منهدم کرده‌اند.

همچنین امروز صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی کرد میزان تولید ناخالص داخلی روسیه امسال ۸.۵ درصد و تولید ناخالص داخلی اوکراین ۳۵ درصد کاهش یابد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۷ ۳۱ فروردين ۱۴۰۱
فتنه رو آمریکا درست کرده ولی اشک تمساح میریزه
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۰:۰۳ ۳۱ فروردين ۱۴۰۱
نه پس سربازان ماداگاسکار دارند مردم بی گناه اوکراین رو قتل عام می کنند!!!!!!!!!! و پوتین معصوم رفته آفریقا داره برای مردم فقیر کنگو آشپزی می کنه!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۰ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
این المان هم مثل انگلیس کثیف . چه بمبهای شیمیای که به عراق نداد تا سر ما بریزه . خدا لعنتش کنه
آخرین اخبار