بیش از ۶۰ میلیارد ریال زکات سال گذشته در سلماس جمع‌آوری شد

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) سلماس گفت: مردم این شهرستان در سال گذشته بیش از ۶۰ میلیارد زکات پرداخت کرده اند.

مهدی خضرلو روز جمعه در جلسه شورای زکات این شهرستان گفت: این مبلغ سال گذشته برای اجرای طرح‌های عمرانی، فرهنگی، درمانی و جهیزیه هزینه شده است.

خضرلو با اشاره به ایجاد مراکز نیکوکاری زکات در بخش «کوهسار» این شهرستان گفت: این مراکز، دریافت زکات را در اولویت برنامه‌های خود قرار داده و به صورت هدفمند به رفع مشکلات فقرا در همان مناطق اقدام می‌کنند.

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه طی سال گذشته و برای ترویج امر زکات ۹۷۷ مورد در ۱۳۹روستای این شهرستان با کشاورزان دیدار داشته است افزود: اگر زکات جدی گرفته شود، بسیاری از مشکلات و آسیب‌های اجتماعی جامعه کاهش پیدا می‌کند.

امام جمعه سلماس نیز در این جلسه با اشاره به اینکه شهرستان سلماس از گذشته یکی از شهرستان‌های پیش رو در امر جمع آوری زکات بوده و سال گذشته نیز رتبه دوم استان را کسب کرده است گفت: با این وجود همچنان نیازمند فرهنگ سازی بیشتر در راستای عمل به سنت حسنه پرداخت زکات مستحبی و واجب هستیم.

حجت الاسلام سید ابراهیم طباطبایی همچنین نقش خیرین شهرستان را در این زمینه بسیار مثبت ارزیابی کرد و افزود: باید از ظرفیت مم خیران در حوزه زکات بیشتر استفاده شود.

حجت الاسلام طباطبایی همچنین نقش روحانیان و امامان جماعت را در تبلیغ و فرهنگ‌سازی برای اجرای فریضه الهی زکات برجسته دانست گفت: مشارکت و همراهی عموم مردم نیز در احیای این فریضه الهی می‌تواند نقش مهمی در ترویج بیشتر آن در جامعه داشته باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار