مطالعه و تهیه کتاب، جایگزین حکم حبس شد

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان غربی گفت: در راستای توسعه فرهنگی قضات استان مطالعه، خرید و تهیه کتاب را به عنوان حکم جایگزین حبس قرار دادند.

باشگاه خبرنگاران جوان ارومیه -  خدیجه معصومی گفت: با پیگیری‌های اداره کل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان غربی در راستای اجرای طرح جایگزینی صدور حکم مجازات محکومین جرایم غیرعمد به نفع فرهنگی در استان، تا بهمن ماه سال جاری، به تعداد  یک هزار و ۲۶۸ نسخه کتاب جمعاً به ارزش تقریبی ۲۰۵ میلیون و ۱۱۹ هزار ریال به کتابخانه‌های عمومی شهرستان‌های ارومیه و ماکو توسط محکومین، خرید و اهدا شده است.

وی در خصوص اقدام خلاقانه فرهنگی قضات خوش ذوق استان در اجرای صدور احکام خرید کتاب به جای حبس نیز می گوید: محسن مرادی اوجقاز، قاضی شعبه ۱۱۹ دادگاه کیفری شهرستان ارومیه، احکام بسیاری در راستای مجازات‌های جایگزین حبس از جمله خرید کتاب، کار در شهرداری و کمک به کمیته امداد و بهزیستی … صادر کرده است.

معصومی افزود: در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در شهرستان ارومیه نیز بنابر احکام منتشر شده ایشان برای محکومین به جای مجازات زندان، اقدام به صدور ۳ فقره حکم فرهنگی جایگزین حبس به خرید کتاب برای کتابخانه‌های عمومی ارومیه داشته، که نتیجه آن خرید تعداد ۹۳ نسخه کتاب به ارزش ۴۸ میلیون و ۳۶۹ هزار است.

وی با اشاره به اینکه استفاده از اینگونه مجازات‌ جایگزین فرهنگی رویکرد مثبتی در جامعه خواهد داشت، خاطرنشان کرد: اقدام ارزشمند احمدعلی خادم عرب باغی، دادستان عمومی و انقلاب و مجموعه قضات شهرستان ماکو در خصوص مجازات جایگزین حبس، صدور ۵ فقره حکم است که تعداد  یک هزار و ۱۷۵ نسخه کتاب به ارزش ۱۵۶ میلیون و ۷۵۰ هزار ریال خرید و به کتابخانه‌های عمومی شهرستان ماکو اهدا شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان غربی گفت: اجرای مجازات‌های جایگزین حبس می‌تواند موجب کاهش جمعیت زندان‌ها، جلوگیری از فروپاشی خانواده مرتکب و حفظ کرامت انسانی افراد شود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.