آزادی ۱۰۵ زندانی به مناسبت سالروز آزادی خرمشهر در ارومیه

به مناسبت سوم خرداد سالرزو آزادی خرمشهر و در دومین بازدید رئیس کل دادگستری از زندان مرکزی ارومیه ۱۰۵ زندانی واجد شرایط از زندان آزاد شدند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، در جریان بازدید عتباتی، رئیس کل جدید دادگستری، محمدی مدیر کل زندان‌های استان، مجیدی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و هیئت همراه از مجموعه کانون اصلاح و تربیت و بند نسوان، به مناسبت سوم خرداد سالروز آزادی خرمشهر مراسم آزادی ۱۰۵ زندانی واجد شرایط جرائم سبک با محکومیت زیر ۶ ماه در زندان مرکزی ارومیه انجام شد.

عتباتی رئیس دادگستری در این خصوص گفت: در جریان بازدید ۹ ساعته که روز جمعه از زندان مرکزی ارومیه داشتیم و با بررسی که انجام شدبه این نتیجه رسیدیم که میشود تعدادی از زندانیان که فاقد سابقه و شاکی خصوصی هستند و یا شاکی رضایت داده و جرایم آن‌ها کم اهمیت هستند و سرپرست خانواده بوده و محکومیت زیر ۶ ماه دارند با رافت اسلامی و یا به اقتضای اخلاقی مورد توجه قرار دهیم و یک فرصت مجددی برای اصلاح و تربیت وبازاجتماعی کردن آن‌ها داده شود.

او افزود: در جلسه مفصلی که با این زندانیان داشتیم و تعهدی که اخذ شد تعداد ۱۰۵ نفر از زندانیان واجد شرایط در زندان ارومیه به آغوش خانواده هایشان باز می‌گردند.

عتباتی در خصوص برخورد با جرایم سنگین گفت: ما قبلا هم به افرادی که مرتکب جرایم سنگین، از جمله قاچاق مواد مخدر، اخلال در نظم و آسایش شهروندان، سرقت مسلحانه می‌شوند تذکر داده ایم که با آن‌ها با قاطعیت برخورد می‌کنیم و زندان محل نگهداری اینگونه افراد است که وجودشان مخل آسایش افراد جامعه می‌باشد.

رئیس کل دادگستری همچنین تصریح کرد: سعی ما این است که با رویکرد اصلاحی و بازسازی شخصیت در باز اجتماعی نمودن افراد کوشش کنیم و افرادی که از روی ناآگاهی و به خاطر جرایم سبک در زندان هستند از رافت اسلامی استفاده کرده با تاسیسات حقوقی و مجازات‌های جایگزین حبس در زندان نباشند و در کنار خانواده‌ها باشند تا از اسیب‌های اجتماعی خانواده آن‌ها جلوگیری شود.

انتهای پیام/ ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.