رمضان فرصتی برای انس با قرآن

ماه رمضان فرصتی است که از آن می‌توان برای برگزاری مراسم جزء خوانی قرآن کریم و انس با کلام وحی بهره گرفت.

با آغاز ماه مبارک رمضان محافل جزء خوانی قرآن کریم نیز در همه جا رونق می‌گیرد.

حضور جوانان در مراسم قرائت قرآن بر شور و نشاط این محافل می‌افزاید و به نزدیکی دل‌ها نیز می‌انجامد.

اما خوب است که علاوه بر ماه مبارک رمضان، تلاوت قرآن و توجه به آیات و معانی و تفاسیر آن در باقی ماه‌های سال نیز ادامه و استمرار داشته باشد.

آشنایی جوانان با قرآن در محافل ترتیل و جزء خوانی

یکی از شهروندان بیرجندی گفت: طبق فرمایش مقام معظم رهبری (مدظله العالی) هر مسجد باید یک پایگاه قرآنی باشد و در ماه رمضان می‌توان به خوبی به این فرمایش جامه عمل پوشاند.

او گفت: جوانان و نوجوانان بسیاری همراه با بقیه افراد به مساجد و محافل انس با قرآن می‌آیند که این امر سبب آشنایی هر چه بیشتر آن‌ها با قرآن کریم می‌شود.


بیشتر بخوانید


یکی دیگر از شهروندان بیرجندی نیز گفت: باید غیر از ماه رمضان نیز به قرآن خواندن توجه داشته باشیم و حداقل پس از هر وعده از نماز‌ها یک صفحه قرآن بخوانیم.

او گفت: برگزاری مراسم هفتگی تلاوت قرآن نیز می‌تواند در استمرار ارتباط با قرآن موثرو مفید باشد.

دور شدن شیاطین از افراد، ثمره تلاوت قرآن

حجت الاسلام محمدی کارشناس مذهبی خراسان جنوبی گفت: ماه مبارک رمضان که ماه خدا شناخته می‌شود، فرصت بسیار مغتنمی برای انس با قرآن است.

او گفت: از برکات تلاوت قرآن می‌توان به راه یافتن ملائکه به منازل و قلوب مردم و دور شدن شیاطین از قلب و خانه‌های افراد اشاره کرد.

حجت الاسلام محمدی گفت: چه خوب است که نوجوانان و جوانان را هم از این فرصت بهره‌مند کنیم و آن‌ها نیز در مجالس انس با قرآن شرکت کنند.

مراسم جزء خوانی قرآن کریم در حرم امامزاده حسین بن موسی الکاظم (ع) شهرستان طبس همه روزه ساعت ۱۰:۳۰ از شبکه دو سیما و ساعت ۱۳:۳۰ از شبکه خاوران پخش می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.