کره شمالی چهار موشک به دریای زرد شلیک کرد

وزارت دفاع کره جنوبی از پرتاب موشک‌های کره شمالی به سمت بخشی از دریای زرد واقع در جنوب این کشور خبر داد.

وزارت دفاع کره جنوبی در بیانیه‌ای اعلام کرد کره شمالی چهار موشک به سمت بخشی از دریای چین شرقی موسوم به دریای زرد شلیک کرده است. در بیانیه توضیح داده شده است که شورای امنیت ملی کره جنوبی پس از این پرتاب ها یک جلسه فوری در سطح معاون وزیر تشکیل داده است.

به گزارش سی‌ان‌بی‌سی، ارتش کره جنوبی اعلام کرده که به نظر می‌رسد کره شمالی امروز (یکشنبه) شلیک چندگانه کوتاه برد داشته است. این امر درحالی اتفاق می‌افتد که تنش‌های نظامی در شبه جزیره پس از سیل شلیک موشک‌های بزرگتر توسط کره شمالی تشدید شده است.

به گزارش خبرگزاری یونهاپ، ارتش کره شمالی حدود ساعت ۷:۲۰ صبح به وقت محلی به مدت حدود یک ساعت از یک مکان ناشناس در استان «پیونگان جنوبی» چهار گلوله به سمت ساحل غربی این کشور (دریای زرد) شلیک کرده است.

هفته گذشته نیز کره جنوبی مدعی شد کره شمالی یک شلیک با توانایی احتمالی حمل کلاهک هسته‌ای انجام داده که ناموفق مانده است. به گفته منابع خبری ژاپن، این موشک از نوع موشک‌های بالستیک دور برد بوده است. در مقابل کره شمالی اعلام کرد که این آزمایش با هدف توسعه ارسال یک ماهواره شناسایی به مدار زمین انجام شده است.

کره شمالی از آغاز سال جاری میلادی ۹ بار آزمایش موشکی انجام است. این آزمایش‌های موشکی از سوی آمریکا، کره جنوبی و ژاپن محکوم شده و تهدیدی برای صلح جهانی عنوان شده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۱۲:۲۱ ۲۹ اسفند ۱۴۰۰
کره داره اشتباه میزنه
باید امریکا رو بزنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۱ ۲۹ اسفند ۱۴۰۰
تا وقت و زمانش که رسید رهبری کره شمالی اون مرد توپولی خودشان قشنگ میدونن کجا را بزنن .
آخرین اخبار