کره جنوبی مدعی شد:

شلیک ناموفق موشک با توانمندی حمل کلاهک هسته‌ای از سوی کره شمالی

ارتش کره جنوبی مدعی شد عملیات شلیک یک موشک که احتمالا توانایی حمل کلاهک هسته‌ای دارد از سوی کره شمالی با شکست مواجه شد.

ارتش کره جنوبی مدعی شد عملیات شلیک یک موشک که احتمالا توانایی حمل کلاهک هسته‌ای دارد از سوی کره شمالی با شکست مواجه شده است. این آزمایش موشکی در حالی انجام شده که در روز‌های اخیر آمریکا و کره جنوبی هشدار داده بودند ممکن است کره شمالی برای نخستین بار از سال ۲۰۱۷ میلادی تا به امروز یک موشک بالستیک قاره پیما را در برد کامل آزمایش کند.

ستاد مشترک ارتش کره جنوبی در بیانیه‌ای اعلام کرد: به نظر می‌رسد این موشک از محلی خارج از فرودگاه پیونگ یانگ، پایتخت کره شمالی شلیک شده است.

در ادامه این بیانیه آمده است: شواهد نشان می‌دهد این موشک دقایقی پس از شلیک سقوط کرده است.

به گفته منابع خبری ژاپن این موشک از نوع موشک‌های بالستیک دور برد بوده است. کره شمالی، اما در این باره گفته که این آزمایش با هدف توسعه ارسال یک ماهواره شناسایی به مدار زمین انجام شده است. پیونگ یانگ دقیقاً مشخص نکرده مشخصات این موشک جدید چه بوده است.

کره شمالی از آغاز سال جاری میلادی تا به امروز ۹ بار آزمایش موشکی انجام داده که همگی با موفقیت همراه بوده است. آمریکا، کره جنوبی و ژاپن هر بار این آزمایشات موشکی از سوی پیونگ یانگ را به شدت محکوم کرده و گفته اند این اقدام موجب برهم زدن صلح و آرامش در منطقه بوده و تهدیدی جهانی محسوب می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۰ ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
امریکا ونوکراش هرکاری بکنن مورد تایید بعضی هاست اما اگر یکی جلوی زور گویی امریکا واسطه دشمن صلح جهانیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۰ ۲۵ اسفند ۱۴۰۰
مردمش دارن با گرسنگی و کمبود مواد غذایی مجادله می کنن این مردک ملعون (بشکه ۲۰۰ لیتری )آزمایش موشکی انجام میده .اون همه خرج مخارج هزینه نقش بر زمین شد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۷ ۲۵ اسفند ۱۴۰۰
به ما چه اگه آمریکا جرات داره حمله کنه و کره شمالی را بخاطر شما ادب کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۱ ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
شما نگران نباش،غصه خودتو بخور، اونا اگه موشک نداشته باشن بدتر از عراق وسوریه میشن، وقت کردی جنگ دو کره رو بخون حالیت میشه
آخرین اخبار