رییس دانشگاه کردستان:

پژوهش‌های علمی به سمت صنعت سبز هدایت شود

رییس دانشگاه کردستان گفت: موضوع گردشگری قابلیت انجام پژوهش‌های علمی را دارد و پژوهشگران باید پژوهش‌ها و مطالعات خود را بە سمت صنعت سبز سوق دهند.

رحمت صادقی امروز در دومین همایش بین‌المللی توسعه گردشگری به میزبانی دانشگاه کردستان در سنندج گفت: کنفرانس‌ها و همایش‌ها با ۲ هدف نشان دادن دستاورد‌ها و پژوهش‌ها، تبادل نظر، و انتقال دانش و دیگر  هدف آن کە در سال‌های اخیر بە آن توجە شدە است، مسوولیت‌پذیری دانشگاە و ارتباط دانشگاە با جامعە  برگزار می‌شود.

رییس دانشگاه کردستان گفت: از منظر فرهنگی نیز گردشگری سبب آشنایی و تبادل فرهنگی با فرهنگ‌های دیگر خواهد شد کە این مهم بە توسعە فرهنگی منجر می‌شود.

او می گوید: از دیدگاە سرمایەای، گردشگری یکی از راە‌های توسعە اقتصادی و اشتغال‌آفرینی است و بە عنوان یک صنعت سبز از آن نام بردە می‌شود.

به گفته او: استان کردستان، استانی فرهنگی با جاذبە‌های فرهنگی، تاریخی و طبیعی است کە پتانسیل فوق‌العادەای برای صنعت سبز محسوب می‌شود.

صادقی گفت: باید پژوهشگران، پژوهش‌های خود را بە سمت صنعت سبز و گردشگری هدایت کنند و بە صورت علمی و پژوهشی در صدد توسعە گردشگری استان برآیند.

 

کردستان ظرفیت‌های ویژه‌ای برای توسعه گردشگری دارد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان هم در این همایش گفت: ظرفیت‌های بالقوه و ویژه‌ای برای ایجاد و توسعه پایدار گردشگری در کردستان وجود دارد که در اجرای طرح‌های توسعه‌ای و رونق اقتصادی کشور می‌تواند ایفای نقش کند.

یعقوب گویلیان گفت: از جمله این ظرفیت تبدیل شدن کردستان به دروازه گردشگری سلامت غرب کشور و ورود گردشگران عراقی در این حوزه به استان است که می‌تواند فرصتی بزرگ برای تعامل با کشور‌های همجوار و اشتغال‌زایی، ایجاد درآمد و ارزآوری به منطقه باشد.

او می گوید: پس از تبادل تفاهم‌نامه توسعه همکاری‌ها بین استان کردستان و اقلیم کردستان عراق، در ماه‌های گذشته شاهد ورود گردشگرانی از کشور عراق در قالب تور‌های ورودی به استان بودیم.

به گفته او: ثبت‌جهانی منظر فرهنگی تاریخی هورامان، ثبت مریوان به‌عنوان شهرجهانی کلاش و همچنین سنندج به‌عنوان شهر خلاق موسیقی در یونسکو، فرصتی طلایی برای رونق اقتصادی و توسعه گردشگری کردستان و معرفی بیش از پیش آن به علاقه‌مندان در داخل و خارج کشور است.

دومین همایش بین المللی گردشگری توسعه با محوریت توسعه پایدار گردشگری  در محور‌های مدیریت و گردشگری، بازاریابی و گردشگری، کارآفرینی و گردشگری، اقتصاد و گردشگری، توسعه پایدار و گردشگری، آموزش و گردشگری، فرهنگ و گردشگری تکنولوژی اطلاعات و گردشگری، هنر و گردشگری، بحران‌ها و گردشگری، انواع جاذبه‌های گردشگری و  امکانات و زیرساخت‌های گردشگری امروز و فردا به میزبانی دانشگاه کردستان در حال برگزاری است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.