معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری:

ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در استان‌ها راه‌اندازی می‌شود

خیرالدین گفت: با درخواست وزارت علوم و به دستور وزیر کشور، ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان در استان‌ها فعال می‌شود تا از پتانسیل مجموعه‌های استانی در مسیر توسعه استفاده شود.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری امروز در مراسم تکریم و معارفه رییس پارک علم و فناوری کردستان گفت: ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان برای توسعه در مسیر متنوع‌سازی زیست‌بوم نوآوری است که در کردستان معادن کشاورزی، صنعت و صنایع دستی از جمله این زیست‌بوم‌ها است که با استفاده از فناوری می‌تواند در زمینه بین‌المللی سازی فعالیت‌های فناورانه و رفع معضل بیکاری موثر باشد.

علی خیرالدین  گفت: ترسیم نقشه راه علمی و فناوری برای کردستان ضروری است در این راستا دانشگاه‌های استان باید پردیس علم و فناوری را با پارک علم و فناوری ایجاد کنند تا فضای مناسب برای توسعه استان فراهم شود.

او گفت: اعتقاد داریم که همه شهرستان‌ها باید مرکز رشد داشته باشند و در زمینه صدور مجوز برای این مراکز هیچ مشکلی وجود ندارد.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت:در بحث اشتغال به دنبال اشتغال دانش بنیان هستیم و ۴۰۰ هزار شغل مستقیم توسط شرکت‌های دانش‌بینان ایجاد شده است هم چنین ۴۹ پارک علم و فناوری، ۲۲۴ مرکز رشد و ۶ هزار و ۷۰۰ شرکت دانش بنیان در کشور فعالیت دارد که یک هزار و ۷۰۰ شرکت به پارک‌های علم و فناوری اختصاص دارد و در این شرکت‌ها ۶۵ هزار شغل ایجاد شده که ۵۰ هزار نفر از شاغلین فارغ التحصیل دانشگاه هستند.

 خیرالدین گفت:شرکت‌های دانش‌بنیان بستر اشتغال را ایجاد و ناامیدی به اشتغال پس از فراغت از تحصیل را کمرنگ می‌کند.

او می گوید:نظام بسیار مناسبی در زمینه فعالیت‌های دانش بنیان در دنیا ایجاد و ظرفیت برای پیوستن کشورمان به این نظام فراهم شده است.

معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری می گوید: تقویت و ماموریت گرایی باید در سرلوحه فعالیت‌های پارک‌های علم و فناوری باشد.

خیرالدین گفت:کردستان ظرفیت ایجاد پارک علم و فناوری مشترک با اقلیم کردستان عراق را دارد که امیدواریم مقدمات اجرایی آن در استان ایجاد شود و مجوز پردیس آن از سوی وزارت علوم صادر می‌شود.

او  گفت: در زمینه راه‌اندازی دستیار فناوری  یک میلیارد ریال به پارک‌ها اختصاص یافته است تا دانشجویان کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا با استفاده از این اعتبار به نسبت مقطع تحصیلی خود به مدت ۶ ماه در پارک‌های علم و فناوری در کنار تحصیل، کار‌های فناورانه انجام دهند.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: به رساله‌های ارشد و دکترای فناورانه دانشجویان هم ۱۰۰ تا ۸۰۰ میلیون ریال ارائه می‌شود.

به گفته او ۱۴۶ واحد فناور و ۴۲ شرکت دانش‌بنیان در کردستان فعالیت دارند و ۷۵۰ اشتغال در این حوزه در استان ایجاد شده که کار بزرگی است و امیدواریم که در آینده این ظرفیت توسعه یابد.

در این مراسم با قدردانی از خالد سعیدی، حامد قادرزاده به عنوان رییس پارک علم و فناوری کردستان معرفی شد.

منبع:ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.