رئیس فدراسیون جودو:

۱۲۱ هزار جودوکار در کشور فعالیت دارند

میراسماعیلی گفت: تعداد جودوکاران کشور از ۶۱ هزار نفر در طول سال‌های اخیر، به ۱۲۱ هزار نفر رسیده که با وجود شیوع کرونا و تحریم چهارساله از سوی فدراسیون جهانی، آمار قابل تاملی است.

 رئیس فدراسیون جودو امروز در مجمع سالیانه هیات جودو کردستان در سنندج اظهار کرد: جامعه جودوکار کردستان ۲ هزار و ۳۵ نفر (شامل ۱۱۵ مربی، ۴۱ داور و هزار و ۹۲۰ ورزشکار) است.

آرش میراسماعیلی افزایش آمار جودوکاران استان را در رشد و توسعه ورزش جود و زیرساخت‌ها بسیار موثر دانست و افزود: به بخش بانوان نیز باید توجه شود، ضمن اینکه با جذب استعداد‌ها از طریق استعدادیابی در مدارس و نخبه پروری، می‌توان ورزش جودو در کردستان را توسعه داد.

وی یادآور شد: جودو جزو پنج رشته پرطرفدار و جذاب رقابت‌های المپیک است و باید از این ظرفیت برای کسب موفقیت‌های بیشتر در سطح جهانی استفاده کرد.

میراسماعیلی توان مالی فدراسیون و ادارات کل ورزش و جوانان را محدود عنوان کرد و افزود: بودجه سال گذشته فدراسیون ۱۲۰ میلیارد ریال بود؛ با این وجود تمام تلاش خود را برای حمایت از هیات‌های استانی بکار گرفتیم.

رئیس فدراسیون جودو بر لزوم کار شبانه روزی برای توسعه ورزش جودو در استان‌ها تاکید کرد و ادامه داد: امسال میزبان سه رویداد آسیایی هستیم که برای اولین بار این اتفاق روی می‌دهد و بسیار ارزشمند است.

میراسماعیلی با بیان اینکه تا پایان امسال، فاز دوم آکادمی جودو در تهران به اتمام می‌رسد، اضافه کرد: تقویم ورزشی امسال فدراسیون بی نظیر بوده و کشور را به ۶ منطقه تقسیم کردیم که هر منطقه شامل پنج یا به اقتضا ۶ استان است و مسابقات به صورت منطقه‌ای برگزار می‌شود.

رئیس فدراسیون جودو یادآور شد: سال گذشته برای اولین بار با الگوبرداری از وزارت ورزش و جوانان، طرح آمایش سرزمینی را برای ورزش جودو در کشور تصویب کردیم تا به صورت ویژه به استان‌ها نگاه شود.

میراسماعیلی تاکید کرد: در لیگ آینده سازان شرایطی فراهم شده و از استان‌ها ورودی دریافت نمی‌شود و هزینه‌ها به صورت متمرکز مدیریت می‌شود؛ بنابراین انتظار داریم امسال کردستان نیز در لیگ آینده سازان حضور داشته باشد.

انجام رایزنی برای جدب حمایت مالی ۲ معدن کردستان از ورزش

مدیرکل ورزش و جوانان کردستان هم گفت: در کردستان در طول سال‌های گذشته، رشد خیلی خوبی در بحث صنعت اتفاق افتاده ولی جزو استان‌های کم برخوردار است که ورزش هم نتوانسته از حمایت بخش خصوصی برخوردار باشد.

وی به عزم جدی مسئولان استان برای حمایت از ورزش اشاره داشت و اضافه کرد: قرار است رایزنی‌هایی برای جذب حمایت معدن صبانور و سیمان بیجار، از ورزش استان انجام شده که امیدواریم به زودی محقق شود.

مدیرکل ورزش و جوانان کردستان گفت: به دلیل مشکل نبود خوابگاه مناسب خیلی از میزبانی‌ها را از دست دادیم.

غلام ویسی ادامه داد: قوانین و مقررات اجازه نمی‌دهد در بحث تجهیزات کمک کنیم بنابراین می‌طلبد هیات‌ها در شهرستان‌ها به دنبال جدب حامی مالی باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.