زنده گیری ۶۰۰ قلاده سگ در بیرجند

در یک ماه اخیر حدود ۶۰۰ قلاده سگ ولگرد از سطح شهر بیرجند با سلاح بیهوش‌کننده جمع‌آوری شده اند.

میرزایی سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری بیرجند گفت: حسب دستور مقام قضایی در یک ماه اخیر ۲ اکیپ فعال شدند که در ۲ شیفت صبح و عصر نسبت به زنده‌گیری سگ‌های ولگرد از سطح شهر اقدام می‌کنند و جمع‌آوری سگ‌ها در چارچوب دستورالعمل انجام می‌شود.

او  به خرید اسلحه بیهوش‌کننده برای اجرای طرح ضربتی جمع‌آوری سگ‌های ولگرد اشاره کرد و گفت: زنده‌گیری با اسلحه و دارت بیهوش‌کننده برابر مجوز قضایی در حال انجام است.

میرزایی به راه‌اندازی پناهگاه برای سگ‌های بلاصاحب به متراژ سه هزار متر مربع اشاره کرد و گفت: یک سازمان مردم‌نهاد نیز پیمانکار شهرداری در زمینه نگهداری از سگ‌ها در این پناهگاه است.

سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری بیرجند از وجود هزار و ۱۳۸ قلاده سگ در این پناهگاه خبر داد و گفت: این تعداد سگ تاکنون به کمک شهرداری و دهیاری روستا‌های اقماری بیرجند جمع‌آوری و تحویل پناهگاه شده اند.

سه‌شنبه هفتم دی امسال یاسین ۴.۵ ساله در اثر حادثه حمله و گازگرفتگی سگ ولگرد در روستای امیرآباد بیرجند فوت کرد و در پی وقوع این حادثه دلخراش، استاندار و رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی با تعیین ضرب‌الاجل، دستگاه‌های متولی را مکلف به ساماندهی سگ‌های ولگرد کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.