رئیس حزب دموکراسی و پیشرفت ترکیه:

حزب اردوغان باعث هرج و مرج در ترکیه شده است

رئیس حزب دموکراسی و پیشرفت در ترکیه با انتقاد از اقتدارگرایی اردوغان حزب او را عامل هرج و مرج در ترکیه قلمداد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان - «علی باباجان» با انتقاد از اقتدارگرایی «رجب طیب اردوغان» اعلام کرد اردوغان با انحصاری کردن قدرت باعث اقتدارگرایی ائتلاف خود می‌شود.

رئیس حزب دموکراسی و پیشرفت ترکیه در ادامه گفت: «ائتلاف همراه اردوغان (حزب عدالت و توسعه) باعث هرج و مرج در ترکیه می‌شوند.»

ظهر امروز نیز رئیس‌جمهور ترکیه در پیامی تعجب‌آور اعلام کرد رسانه‌هایی که به ارزش‌های اساسی ترکیه خدشه وارد کند سانسور خواهند شد.

براساس تحلیل کارشناسان روی کار آمدن حزب عدالت و توسعه در ترکیه مهمترین تحول و نقطه عطفی در عرصه سیاست در دوره جمهوریت در این کشوربه شمار می‌رفت، اما اقتدارگرایی در حزب عدالت و توسعه و حاکمیت شخص مدار اردوغان بر ترکیه، تغییر در سیاست‌های داخلی و خارجی حزب حاکم در ترکیه را در پی داشت و موجب شد آرام آرام ویژگی‌های یک حزب فراگیر از این حزب سلب شود و در نتیجه شکاف‌ها در جامعه ترکیه مجددا تشدید شد.

از اواخر دهه ۲۰۱۰ میلادی هنگامی که حزب عدالت و توسعه توانست پایه‌های اقتدار خود را مستحکم کند و کانون‌های قدرت این کشور را در اختیار بگیرد دورة اقتدارگرایی این حزب آغاز شد. گذر از دموکراسی درون حزبی و حذف تدریجی مخالفین اردوغان از رهبری حزب ازیک سو و تلاش برای تغییر سبک زندگی مردم و تربیت نسل جوان و نیز دور شدن از سیاست خارجی پویا از نشانه‌های این دوران بود.

براساس نظر تحلیل‌گران رویکرد اقتدارگرایانه و ایدئولوژیک حزب عدالت و توسعه، به ویژه رئیس آن یعنی اردوغان، و عدم تمایل آن به حل وفصل مسائل ناشی از شکاف‌های قومیتی، باعث تراکم بیشتر شکاف‌های داخلی ترکیه و گسترش بحران سیاسی این کشور خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار