سرمای شدید و برف در شرق اروپا مناطقی را در خاموشی فرو برد + فیلم و تصاویر

موج جدید سرما که به شرق اروپا رسیده، باعث بسته شدن جاده‌ها، خاموشی و تعطیلی فرودگاه‌ها در یونان و ترکیه شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان – کولاک شدید و برف بخش‌هایی از یونان و ترکیه را فراگرفته و هزاران نفر را مجبور به تخلیه خانه‌های خود کرده است.

به گزارش ای‌بی‌سی نیوز، طوفان الپیدا از روز دوشنبه سراسر یونان را درنوردیده و آتن را با برف سنگین پوشانده است. بخش‌هایی در آتن در خاموشی فرو رفته و طبق اعلام اپراتور، شرکت‌ها در تلاش برای بازگرداندن برق این مناطق هستند.

ارتش یونان در حال رساندن آب، غذا و پتو به رانندگانی هستند که بیش از ۱۰ ساعت در جاده‌ها گیر کرده اند. تا روز گذشته، بیش از سه هزار و ۵۰۰ نفر تخلیه شده اند. برخی از این افراد خودرو‌های خود را در جاده رها کرده اند. طبق اعلام سخنگوی دولت یونان، حدود هزار و ۲۰۰ خودرو در جاده اصلی کمربندی پایتخت گیر کرده اند.

از سال ۲۰۰۰ تاکنون تنها شش بار در آتن برف باریده است و میانگین بارش برف در این شهر ۱.۳ سانتی متر است. این در حالی است که با رسیدن طوفان الپیدا به یونان این شهر بارش ۸ سانتی‌متری برف را تجربه کرده است.

در ترکیه نیز روز گذشته فرودگاه بین‌المللی استانبول تمامی پرواز‌های خود را لغو کرده و اکنون تنها تعداد محدودی پرواز اجازه از سرگیری فعالیت دارند. حرکت اتوبوس‌ها از استانبول و به مقصد استانبول نیز متوقف شده است. مقامات محلی در استانبول از بارش ۸۰ سانتیمتری برف در این شهر خبر دادند. رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه به همراه وزیر کشور و وزیر راه برای کنترل اوضاع، ستاد بحران تشکیل داده اند.

سلیمان سویلو، وزیر کشور ترکیه اعلام کرده که بارش برف در اطراف استانبول تا روز پنجشنبه ادامه خواهد داشت و از مردم خواست تا در صورت لزوم با خودرو‌های شخصی از منزل خارج نشوند. تلویزیون خصوصی NTV گزارش داد که مرکز شهر آنتالیا در سواحل مدیترانه ترکیه، شاهد اولین بارش برف در ۲۹ سال گذشته بوده است. مدارس و دانشگاه‌ها نیز تا ۳۱ ژانویه تعطیل شده اند.

کشورهای حوزه بالکان نیز تحت تأثیر جبهه هوای سرد قرار گرفته و دمای هوا در صربستان، مونته نگرو، بوسنی و کرواسی به زیر صفر رسیده است. در بوسنی دمای هوا به منفی ۱۵ و در مونته نگرو دمای هوا به منفی ۳۳ درجه سانتیگراد رسیده است.

بارش برف ترکیه

برف  یونان

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار