هیئتی از جنبش فتح برای دیدار با بشار اسد عازم سوریه می‌شود

یکی از فرماندهان جنبش فتح از سفر قریب الوقوع هیئت بلند پایه این جنبش به دمشق برای دیدار با رئیس جمهور سوریه خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری عربی ۲۱، «عبد الله عبد الله» نایب رئیس بخش روابط بین الملل جنبش فتح گفت: هیئتی از جنبش فتح به ریاست جبریل الرجوب، دبیر کمیته مرکزی این جنبش، با سه ماموریت راهی دمشق خواهد شد.

هیئت فتح پیام محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین را به بشار اسد، رئیس جمهور سوریه است ابلاغ می‌کند که در آن اوضاع و شرایط مسئله فلسطین را تشریح شده است.

این هیئت ضمن شرکت در جشن‌هایی که به مناسبت پنجاه و هفتمین سالروز تشکیل جنبش فتح در دمشق برگزار خواهد شد، با نمایندگان گروه‌های سازمان آزادیبخش فلسطین و جنبش جهاد اسلامی درباره نتایج نشست آینده شورای مرکزی گفت‌وگو خواهد کرد. این دیدار‌ها پیش از نشست شورای مرکزی جنبش فتح که قرار است از ۲۰ تا ۲۳ ماه ژانویه برگزارشود، صورت می‌گیرد.

لازم به ذکر است درسوریه سازمان صاعقه به ریاست فرحان ابوالهیجا وفرماندهی کل به ریاست دکتر طلال ناجی وجود دارد که هر دو وابسته به جنبش فتح هستند، اما درپی توافقنامه اسلو در سال ۱۹۹۳ مشارکت خود را به حالت تعلیق درآوردند و با دیگر گروه‌های فلسطینی به ویژه جنبش حماس و جهاد اسلامی، ائتلاف نیرو‌های فلسطینی را برای مقابله با رژیم صهیونیستی تشکیل دادند.

یک منبع فلسطینی با اشاره به دیدار محمودعباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با بنی گانتس، وزیردفاع رژیم صهیونیستی است که از سوی گروه‌های فلسطینی محکوم شد و همچنین نشست جنبش فتح، سفر هیئت بلندپایه جنبش فتح به سوریه را با اهمیت عنوان کرد.

حازم قاسم، سخنگوی جنبش حماس، رفتار محمود عباس برای دیدار با بنی گانتس را یکی از عوامل تشدید شکاف سیاسی در بین فلسطینی‌ها و پیچیده شدن وضعیت فلسطین و ترغیب برخی کشور‌ها در منطقه برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی و تضعیف موضع فلسطینی‌ها در رد این عادی سازی توصیف کرد.

هیئتی از جنبش فتح در ماه اکتبر سال ۲۰۲۱ به صورت غیر منتظره به دمشق سفر کرد که هدف اصلی از این سفر دیدار با سران گروه‌های مردمی، دمکراتیک، فرماندهی کل، الصاعقه و جهاد اسلامی اعلام شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار