معاون وزیر خارجه سوریه:

تحریم‌های آمریکا سوریه را با مشکلات اقتصادی مواجه کرده است

معاون وزیر امور خارجه سوریه درگیر بودن این کشور با مشکلات اقتصادی را نتیجه جنگ اقتصادی و تحریم‌های یکجانبه آمریکا دانست.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، ایمن سوزان، معاون وزیر امور خارجه سوریه امروز (سه شنبه) به خبرنگاران گفت: «سوریه درگیر مشکلات اقتصادی است و این نتیجه جنگ اقتصادی علیه سوریه و تحریم‌های یکجانبه آمریکا است».

سوریه همچنان درگیر مشکلات متعدد ناشی از محاصره اقتصادی و تحریم‌های آمریکا است. اواخر سال ۲۰۱۹، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا قانون موسوم به «سزار» را امضا کرد که از سال ۲۰۲۰ اجرایی شد و تقریبا تمام ابعاد اقتصاد سوریه را هدف قرار داد. این قانون تمام شرکت‌ها و افرادی را که با دولت بشار اسد، رئیس جمهور سوریه تجارت می‌کنند تحریم کرده و این کشور را در بدترین اوضاع اجتماعی-اقتصادی از زمان آغاز جنگ فرو برده است.

دمشق بار‌ها از جامعه جهانی خواسته است که تحریم‌های یکجانبه را محکوم کرده و برای رفع آن اقداماتی را انجام دهند و خاطرنشان کرده‌است این تحریم‌ها منجر به افزایش تعداد سوری‌های نیازمند و نقض حقوق بشر اولیه شده است.

گفتنی است امروز مذاکرات آستانه با محوریت سوریه در نورسلطان، پایتخت قزاقستان برگزار می‌شود و قرار است هیئت‌هایی از روسیه، دولت سوریه، مخالفان سوری، ترکیه، ایران و ... به این مذاکرات بپیوندند.

مذاکرات آستانه نخستین بار سال ۱۳۹۵ و با ابتکار ایران و روسیه، در راستای حل تنش‌های سوریه ایجاد شد. تاکنون ۱۶ نشست از این مذاکرات برگزار شده است. در آخرین دور مذاکرات، کشور‌های شرکت کننده بر حفظ حاکمیت، وحدت و تمامیت ارضی سوریه تاکید کردند. همچنین برنامه‌های جدایی‌طلبانه‌ای که خواستار تضعیف یکپارچگی خاک سوریه هستند را قویا رد کردند.  پیش‌بینی می‌شود رفع تحریم‌های سوریه از موضوعات مورد بحث در مذاکرات این دور از نشست آستانه باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار