شرکت دانمارکی به جرم فروش سوخت به سوریه محکوم شد

یک هلدینگ دانمارکی به دلیل فروش سوخت به شرکت‌های روسی مستقر در سوریه به پرداخت غرامت محکوم شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، شرکتی دانمارکی به دلیل نقض تحریم‌ها و داد‌ و‌ ستد با سوریه محکوم و جریمه شده است.

اسناد دادگاه نشان می‌دهد که هلدینگ «بانکر»، مدیر اجرایی و یک شرکت زیرشاخه آن امروز (سه‌شنبه) توسط یک دادگاه محلی دانمارک به دلیل آنچه «نقض تحریم‌های اتحادیه اروپا» خوانده شده، محکوم شده اند.

گفته می‌شود این شرکت به کشور سوریه سوخت هواپیما صادر کرده است.

هلدینگ «بانکر» که یکی از بزرگ‌ترین تامین کنندگان سوخت در جهان است، متهم به نقض تحریم‌هایی است که در سال ۲۰۱۱ از سوی اتحادیه اروپا علیه سوریه وضع شده است.

در اسناد دادگاه آمده است که در مجموع ۱۷۲ هزار تن سوخت هواپیما به ارزش حدود ۶۴۷ میلیون کرون دانمارک (معادل ۱۰۱ میلیون دلار آمریکا) در ۳۳ معامله بین سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۷ به روسیه فروخته شده است.

شرکت‌های روسی مستقر در خاک سوریه از سوی نیروی دریایی روسیه، سوخت هواپیما را به بندر «بانیاس» سوریه انتقال می‌دادند تا توسط نیروی هوایی مسکو استفاده شود.

اکثر قضات معتقدند که این هلدینگ در اکثر ۳۳ معامله‌ انجام شده باید متوجه شده باشند که سوخت هواپیما توسط نیروی نظامی روسیه استفاده می‌شود.

شرکت زیرشاخه هلدینگ موسوم به «دن بانکرینگ» به پرداخت ۳۰ میلیون کرون دانمارکی جریمه شده است که تقریبا معادل دو برابر درآمد حاصل از معاملات سوخت است. این در حالی است که هلدینگ اصلی تنها ۴ میلیون کرون جریمه شده است.

کلد روزنبک، مدیر اجرایی هلدینگ بانکر نیز  به چهار ماه حبس تعلیقی محکوم شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار