نخست وزیر لبنان ارتباط با عربستان و فرانسه را سازنده خواند

نجیب میقاتی اعلام کرد گفتگو با ولیعهد عربستان و رییس جمهور فرانسه گام مهمی در جهت احیای روابط در خاورمیانه است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، نجیب میقاتی، نخست وزیر لبنان اعلام کرد: گفتگو با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان و امانوئل مکرون، رییس جمهور فرانسه می‌تواند گامی مهم در جهت تعمیق و احیای روابط با کشور‌های حاشیه خلیج فارس باشد.

مقامات لبنان در بیانیه‌ای اعلام کردند میقاتی بر تعهد دولتش برای انجام اصلاحات تاکید دارد.

«نجیب میقاتی» نخست‌وزیر لبنان در روز‌های اخیر با اعلام اینکه به وظیفه خود در دولت این کشور ادامه خواهد داد، تاکید کرد حفظ کردن این دولت به بدست او بسیار بهتر از بازگشت به گذشته و خلاء قدرت در لبنان است.

میقاتی همچنین از دو راه‌حل برای بهبود بخشیدن به شرایط فعلی لبنان خبر داده و گفت: برای برون رفت از شرایط فعلی که تنها بعد از گذشت ۵۰ روز از روی کار آمدن دولت پیش آمده است دو راه وجود دارد. اولی دعوت از هیئت وزیران و برطرف کردن اختلافات است و دومی استعفای دولت است، اما من همیشه سعی می‌کنم بهترین حالت را انتخاب کنم و بهترین حالت اکنون ادامه دادن به وظیفه خودمان است.

نخست‌وزیر لبنان درخصوص بحران ساختگی میان این کشور و کشور‌های حاشیه خلیج‌فارس نیز اعلام کرد لبنان درصورتی احساس امنیت می‌کند که در کنار برادران خود باشد.

بعد از انفجار بزرگ بندر بیروت، دولت لبنان به ریاست «حسان دیاب» استعفا داده و «سعد الحریری» مسئول تشکیل کابینه شد. الحریری با گذشت نزدیک به یک سال نتوانست دولتی در لبنان تشکیل دهد که این موضوع وضعیت را برای مردم این کشور بدتر کرده و بحران‌های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی لبنان را فرا گرفت.

سعد الحریری نیز بعد از بدتر کردن وضعیت لبنان از سمت خود استعفا داد و «نجیب میقاتی» سیاستمدار لبنانی توانست بعد از ۱۳ ماه فرازونشیب دولت لبنان را تشکیل دهد. با وجود اینکه لبنان بعد از روی کار آمدن دولت میقاتی نیز همچنان به تعادل نرسیده است عربستان و کشور‌های حاشیه خلیج‌فارس (بحرین، کویت و امارات) با بهانه‌های واهی روابط دیپلماتیک خود را با بیروت قطع کرده و این کشور را با یک بحران سیاسی دیگر روبرو کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار