آزادی تعدادی از مقامات بازداشت شده در سودان

نظامیان سودان تعدادی از مقامات سابق بازداشت شده از جمله عمر النجیب، وزیر بهداشت این کشور را آزاد کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، شبکه العربیه به نقل از منابع آگاه گزارش داد که مقامات نظامی سودان تعدادی از مقامات سابق بازداشت شده از جمله عمر النجیب، وزیر بهداشت این کشور را آزاد کردند.

ارتش سودان صبح روز دوشنبه عبدالله حمدوک، نخست وزیر و چند تن از اعضای دولت را بازداشت کرد. عبدالفتاح البرهان، فرمانده کل نیرو‌های مسلح سودان که ریاست شورای حاکمیتی انتقالی سودان را نیز بر عهده دارد، با اعلام وضعیت فوق العاده دولت این کشور را منحل کرد. اما روز سه شنبه گزارش شد که حمدوک و همسرش آزاد شدند و به اقامتگاه خود در پایتخت بازگشتند.

البرهان، در توضیح اینکه چه زمانی و کدام یک از افراد بازداشت شده باقی مانده در بند آزاد می‌شوند، به اسپوتنیک اعلام کردکه یک کمیسیون حقوقی درباره سرنوشت بازداشت شدگان در سودان تصمیم گیری خواهد کرد.

وی اضافه کرد: نخست وزیر جدید سودان تکنوکرات ( شایسته سالاری ) خواهد بود.

چندی پیش، امارات متحده عربی اعلام کرد جهت دستیابی به توافقی برای بازگرداندن عبدالله حمدوک، نخست وزیر برکنار شده سودان به قدرت در تلاش است. نورالدین ساتی، سفیر سودان در واشنگتن نیز پیشتر با اشاره به تلاش‌های امارات و مصر برای برگرداندن دولت قبلی سودان از آن‌ها تشکر کرده بود.

مردم سودان طی روز‌های اخیر با حضور در خیابان‌ها خواستار بازگشت حکومت مدنی در راستای تحقق اهداف انقلاب خود و حاکمیت پیدا نکردن نیروی نظامی در این کشور شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار