تلاش امارات برای حل بحران سودان و بازگشت حمدوک به قدرت

پایگاه بلومبرگ از تلاش امارات متحده عربی برای حل بحران سودان و بازگشت حمدوک به قدرت خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بلومبرگ، کاخ سفید در خصوص کمک‌های امارات متحده عربی جهت دستیابی به توافقی برای بازگرداندن عبدالله حمدوک، نخست وزیر برکنار شده سودان به قدرت ابراز امیدواری کرده است.

در گزارش بلومبرگ با عنوان «آیا متحد عرب آمریکا می‌تواند کودتای سودان را برگرداند؟» به نقل از منابع دیپلماتیک آمریکایی و عربی آمده است کاخ سفید در حال همکاری با امارات متحده عربی برای دستیابی به یک توافق است و برت مک گورک، هماهنگ کننده امور خاورمیانه و شمال آفریقا در شورای امنیت ملی، از نزدیک با طحنون بن زاید آل نهیان، مشاور امنیت ملی امارات برای مذاکره در مورد بازگشت دولت حمدوک به قدرت در خارطوم همکاری می‌کند.

نورالدین ساتی، سفیر سودان در واشنگتن نیز پیشتر با اشاره به تلاش‌های امارات و مصر برای برگرداندن دولت قبلی سودان از آن‌ها تشکر کرده بود.

با این حال هنوز هیچ توافقی صورت نگرفته است.

صبح دوشنبه هفته گذشته رسانه‌های خبری از وقوع کودتای نظامی در سودان خبر دادند. بر اساس گزارش‌ها گروهی از نظامیان به اقامتگاه عبدالله حمدوک نخست وزیر سودان حمله و او را در بازداشت خانگی قرار دادند.

«عبدالفتاح البرهان» فرمانده ارتش و رئیس شورای حاکمیتی سودان این شورا و دولت انتقالی را منحل کرد که این اقدام ارتش و البرهان اعتراضات مردمی را به دنبال داشت.

مردم سودان طی روز‌های اخیر با حضور در خیابان‌ها خواستار بازگشت حکومت مدنی در راستای تحقق اهداف انقلاب خود و عدم حاکمیت نظامی شده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار