درخواست بایدن برای آزادی افراد بازداشتی در کودتای اخیر سودان

رئیس‌جمهور آمریکا از مقامات نظامی سودان خواست همه افراد بازداشتی در کودتای اخیر را آزاد کنند و مؤسسات مربوط به دولت انتقالی را بازگردانند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا خواستار آزادی تمام افراد بازداشتی پس از کودتای نظامی در سودان شد.

جو بایدن گفت: از فرماندهان نظامی سودان می‌خواهم تا فوراً همه بازداشت شدگان را آزاد کنند و مؤسسات مربوط به دولت انتقالی را بازگردانند.

رئیس‌جمهور آمریکا افزود: باید به مردم سودان برای اعتراض مسالمت‌آمیز اجازه داده شود و دولت انتقالی به ریاست مدنی‌ها برگردد.

او ادامه داد: آمریکا به حمایت از مردم سودان در مسیر تحقق انتقال به دولت دموکرات پایبند است. همه طرف‌ها در سودان می‌توانند چشم‌انداز مشترکی را برای اتمام روند انتقال کشور به دموکراسی داشته باشند.

جو بایدن با بیان این‌که آزادی، برابری، حاکمیتِ قانون و احترام به حقوق بشر باید پایه و اساس امنیت و شکوفایی در سودان باشد اضافه کرد: عمیقاً به امکانات اقتصادی و آینده سودان باور داریم؛ اگر ارتش و مخالفان تغییر آن را متوقف نکنند.

رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه گفت: شجاعت مردم سودان در مطالبه حقوق خود و درخواست برای کمک در راستای حرکت به سمت دموکراسی را تحسین می‌کنم.

او در پایان تصریح کرد: اتفاقات اخیر یک عقب‌گرد خطرناک است؛ ما در کنار مردم سودان خواهیم بود و از مبارزه مسالمت‌آمیز آن برای تحقق اهداف انقلابشان حمایت می‌کنیم.

چند روز پیش ارتش سودان علیه دولت انتقالی این کشور کودتا و «عبدالفتاح البرهان» فرمانده ارتش و رئیس شورای حاکمیتی سودان این شورا و دولت انتقال را منحل کرد که این اقدام ارتش و البرهان اعتراضات مردمی را به دنبال داشت.

مردم سودان طی روز‌های اخیر با حضور در خیابان‌ها خواستار بازگشت حکومت مدنی در راستای تحقق اهداف انقلاب خود و عدم حاکمیت نظامی شده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار