در آستانه سفر نماینده آمریکا به سئول؛

تاکید چین بر گسترش روابط با پیونگ یانگ

شی جین پینگ، رئیس جمهور چین همزمان با سفر نماینده آمریکا در امور کره شمالی به سئول، از افزایش همکاری‌ها با پیونگ یانگ خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری یونهاپ، سونگ کیم، نماینده آمریکا در امور کره شمالی، امروز (شنبه)، برای بحث درباره کره شمالی وارد سئول، پایتخت کره جنوبی شد. این سفر کاری در حالی انجام می‌شود که مذاکرات خلع سلاح هسته‌ای متوقف شده و تنش‌ها بر سر آخرین آزمایش‌های موشکی پیونگ یانگ افزایش یافته است.

سفر سونگ کیم تنها چند روز پس از شلیک موشک بالستیک جدید کره شمالی از زیردریایی صورت می‌گیرد که انتقاد واشنگتن را برانگیخت و خواستار بازگشت مذاکرات با هدف خلع سلاح اتمی پیونگ یانگ در ازای لغو تحریم‌های آمریکا شد.

او پس از ورود به کره جنوبی، بدون اشاره به جزئیات گفت که انتظار مذاکرات مفید و سازنده با همتای  کره‌ای خود دارد.

این در حالی است که کره شمالی، روز شنبه، دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا را متهم به افزایش تنش‌های نظامی با چین از طریق حمایت بی پروا از تایوان کرد و گفت که افزایش حضور نظامی آمریکا در منطقه تهدیدی بالقوه برای کره شمالی است.

پاک میونگ هو، معاون وزیر خارجه کره شمالی، در اظهاراتی از آمریکا به دلیل ارسال کشتی‌های جنگی از طریق تنگه تایوان و در اختیار گذاشتن سیستم‌های تسلیحاتی پیشرفته به  تایوان و انجام تمرینات نظامی در این کشور انتقاد کرد.

در همین روز، رسانه‌های دولتی پیونگ یانگ گزارش دادند که شی جین پینگ، رئیس جمهور چین، بر تقویت تلاش‌ها برای گسترش روابط دوجانبه با کره شمالی تاکید کرده است.

شی این اظهارات را در پاسخ به نامه قبلی کیم به مناسبت هفتاد و دومین سالگرد روز ملی چین بیان کرد.

رئیس جمهور چین گفت که ضمن تاکید بر اهمیت گسترش روابط میان کره شمالی و چین، آمادگی خود را برای ارتقای روابط دوجانبه در سطح جدیدی اعلام کرد.

کره شمالی و چین به دفعات بر همکاری‌های نزدیک خود در میان مذاکرات هسته‌ای  بین پیونگ یانگ و واشنگتن و تشدید رقابت چین و آمریکا تاکید کرده اند.

کره شمالی در پی به بن بست رسیدن مذاکرات هسته‌ای با آمریکا به دنبال حفظ روابط نزدیکتر با متحد سنتی خود بوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار