واکنش کره جنوبی به افزایش تحرکات کره شمالی

ارتش کره جنوبی ضمن محکومیت پرتاب اخیر موشکی کره شمالی، هشدار داد که در صورت افزایش تنش‌ها، همکاری‌های خود با آمریکا را افزایش می‌دهد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی ان بی سی، بر اساس اعلام مقامات ارتش کره جنوبی، کره شمالی روز سه شنبه یک فروند موشک بالستیک را از یک زیردریایی در ساحل شرقی خود شلیک کرد.

به گفته دفتر ستاد مشترک ارتش کره جنوبی، این موشک بالستیک از منطقه سینپو در استان هامکیونگ جنوبی در کره شمالی ساعت ۱۰:۱۷ صبح (به وقت محلی) به دریای شرقی شلیک شده و مقامات در حال تلاش برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر درباره آن هستند.

دفتر ستاد مشترک ارتش کره جنوبی در بیانیه خود  گفت: «در صورت شروع تنش بیشتر از طرف کره شمالی، ارتش کره جنوبی برای مقابله با آن همکاری‌ها با آمریکا را افزایش داده و ضمن نظارت بر تحرکات کره شمالی، آمادگی نظامی خود را حفظ خواهدکرد.»

همچنین شورای امنیت ملی کره جنوبی اعلام کرد که برای بررسی این موضوع جلسه‌ای تشکیل خواهد داد.

گزارش‌ها حاکی از این است که ماه گذشته، کره جنوبی با پرتاب موفقیت آمیز یک فروند موشک بالستیک از زیر دریایی، تولید این کشور از زیردریایی، به هشتمین کشور سازنده چنین موشک‌هایی در جهان تبدیل شد.

فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن نیز در واکنش آزمایش موشک‌های بالستیک  کره شمالی، مدعی شد این اقدامی تأسف آور است.

مقامات ژاپنی اعلام کردند که توکیو در حال تجزیه و تحلیل وضعیت است و تا کنون هیچ گزارشی مبنی بر آسیب به شناور یا هواپیما‌ها در منطقه دریای ژاپن که موشک‌های کره شمالی به آن شلیک شده بود، وجود ندارد.

 نوبو کیشی، وزیر دفاع ژاپن در پاسخ به سوالی در مورد اختلاف نظر‌ها بین ژاپن و کره جنوبی در مورد تعداد موشک‌های شلیک شده از طرف کره شمالی، گفت: «ما معتقدیم که کره شمالی دو موشک را پرتاب کرده است.»

به گزارش آسوشیتدپرس، گارد ساحلی ژاپن توصیه ایمنی ایمنی دریانوردی را برای کشتی‌ها انجام داد، اما بلافاصله نمی‌داند این سلاح در کجا فرود آمده است.

مذاکرات آمریکا و کره شمالی در بلاتکلیفی است. آخرین پرتاب موشکی کره شمالی پس از آن صورت می‌گیرد که رسانه‌ها گزارش داده بودند که سونگ کیم، فرستاده ویژه آمریکا در امور کره شمالی، در حال حاضر در سئول حضور دارد تا درباره آغاز مجدد مذاکرات هسته‌ای با کره شمالی با متحدان خود دیدار کند.

پیونگ یانگ به طرز شگفت انگیزی آزمایش‌های تسلیحاتی خود را در هفته‌های اخیر افزایش داده است. ماه گذشته، رسانه‌های دولتی کره شمالی گزارش دادند که پیونگ یانگ یک موشک کروز دوربرد جدید خود را با موفقیت آزمایش کرده است. چند روز بعد از آن، این کشور موشک‌های بالستیکی را در دیای ژاپن پرتاب کرد که واکنش‌های منفی مقامات ژاپنی را به همراه داشت.

مذاکرات هسته‌ای بین کره شمالی و آمریکا در دولت ترامپ پیشرفت‌های اولیه‌ای را به همراه داشت. اما این مذاکرات تقریباً از دو سال پیش، هنگامی که واشنگتن از تعلیق تحریم‌ها در قبال برچیدن سلاح‌های هسته‌ای و موشک‌های دوربرد  پیونگ یانگ خودداری کرد، متوقف شد.

در اوایل سال جاری نیز، یک مقام ارشد کره شمالی گفت که پیونگ یانگ به دعوت‌های متعدد برای از سرگیری مذاکرات هسته‌ای تا زمان کنار گذاشتن سیاست‌های خصمانه آمریکا، پاسخ نمی‌دهد.

رهبر کره شمالی در سخنرانی خود در روز چهارشنبه اظهار داشت که سیاست خصمانه آمریکا نسبت به پیونگ یانگ هشت ماه پس از روی کار آمدن دولت جدید جو بایدن تغییر نکرده است. او همچنین اقدامات دولت بایدن در پیونگ یانگ را برای گفتگو یک ترفند کوچک برای فریب جامعه بین المللی و پنهان کردن اقدامات خصمانه آن عنوان کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار