کره شمالی: با موفقیت یک موشک بالستیک را از زیردریایی شلیک کردیم

پیونگ یانگ به طور رسمی آزمایش یک موشک بالستیک جدید که از روی زیردریایی شلیک می شود را تایید کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، کره شمالی به طور رسمی آزمایش یک موشک بالستیک از یک زیردریایی در روز گذشته را تایید کرد. 

بر این اساس، رسانه‌های وابسته به دولت کره شمالی گزارش دادند این موشک دارای بسیاری از فناوری‌های پیشرفته هدایت از راه دور است و برای نخستین بار با موفقیت شلیک شده است.

با این حال، در اخبار منتشره به حضور کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در مراسم پرتاب این موشک اشاره‌ای نشده است.

روز گذشته رسانه‌های کره جنوبی از شلیک یک موشک ناشناس از کره شمالی به سواحل دریای ژاپن خبر دادند.
کره شمالی در هفته‌های اخیر مجموعه‌ای از سلاح‌های جنگی از جمله برخی از انواع پیشرفته موشک‌های بالستیک دور برد و مافوق صوت را آزمایش کرده است.
آمریکا و متحدانش می‌گویند آزمایش برخی از این سلاح‌ها نقض آشکار تحریم‌ها و قوانین بین المللی است. سازمان ملل متحد چند سالی می‌شود که کره شمالی را از آزمایش موشک‌های بالستیک و سلاح‌های هسته‌ای منع کرده است.

فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن نیز روز گذشته در واکنش به انتشار خبر شلیک یک موشک بالستیک جدید از کره شمالی، پرتاب موشک‌های دارای برد بلند و پیشرفته از سوی پیونگ یانگ طی هفته‌های اخیر را بسیار خطرناک و تاسف بار خواند. ژاپن و کره جنوبی اقدامات تحریک آمیز کره شمالی را مانعی بزرگ برای رسیدن به توافق صلح در شبه جزیره کره می دانند.

این در حالی است که آمریکا اکنون سخت ترین تحریم ها را علیه مردم کره شمالی وضع کرده است و مانع از تامین سوخت نیاز این کشور می شود. پیشتر دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا علی رغم آنکه چند دور مذاکره مستقیم با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی داشت، حاضر به برداشتن هیچ کدام از تحریم های وضع شده علیه پیونگ یانگ نشد. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۸ ۲۸ مهر ۱۴۰۰
ما هم باید از اینا بسازیم
آخرین اخبار