در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

دور زدن تحریم‌های بانکی و نفتی با ارز‌های دیجیتال ممکن نیست

عضو کمیسیون فاوای اتاق ایران گفت: گردش و حجم بازار رمزدارایی‌ها فقط ظرفیت دور زدن تحریم‌ها برای حجم کوچکی از معاملات را دارد.

محمدرضا شرفی عضو کارگروه بلاکچین کمیسیون فاوای (فناوری اطلاعات و ارتباطات) اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، در گفت و گو با خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره فروش نفت با استفاده از ارز‌های دیجیتال گفت: حجم نفت بسیار بالاست و در حال حاضر گردش و حجم بازار رمزدارایی‌ها ظرفیت این را ندارد که در در ازای فروش نفت، رمزارز دریافت کند. این یکی از روش‌هایی است که تحریم‌های بانکی را دور می‌زند، اما قابلیت آن فعلا در کشور برای این حجم نفت وجود ندارد.

او ادامه داد: میزان رمزارز مورد نیاز برای تامین منابع پرداخت هر محموله نفت خام، بسیار قابل توجه است؛ در ثانی، تعداد کشور‌های نفتخیز زیاد است و حجم رمزارز مورد نیاز برای پرداخت وجه فروش نفت این کشور‌ها هم بسیار بالاست، اگر قرار باشد تمام این کشور‌ها از این روش استفاده کنند، طبیعتا در شرایط فعلی، ارز‌های دیجیتال توانایی پاسخگویی به این کار را ندارند.

شرفی درباره دور زدن تحریم‌های بانکی با استفاده از ارز‌های دیجیتال گفت: برای حجم‌های کوچک می‌توان با استفاده از ارز‌های دیجیتال تحریم‌ها دور زد، اما اگر به حجم گردش روزانه بازار ارز دیجیتال و کل حجم ارزش آن توجه شود، مشخص می‌شود که امکان بهره گیری یک کشور برای تامین نیاز‌هایش با استفاده از ارز‌های دیجیتال امکان پذیر نیست.


بیشتر بخوانید:


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
شاهرخ
۰۹:۵۸ ۰۳ آبان ۱۴۰۰
شما با دیگران چکار دارید آنها تحریم نیستند. شما تحریم هستید. مگر در جهان فقط یک ارز رایج هست. با انواع ارزها الان کار میشود. شما هم با ارز دیجیتال کار کنید.
آخرین اخبار