خداحافظی دوترته با دنیای سیاست

رئیس جمهور فیلیپین به طور ناگهانی از کناره‌گیری خود از فعالیت‌های سیاسی خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، رودریگو دوترته، رئیس جمهور فیلیپین که قرار بود با پایان دوره ریاست جمهوری خود نامش را به عنوان نامزد معاون رئیس جمهوری ثبت کند، به طور ناگهانی از کناره‌گیری خود از فعالیت‌های سیاسی خبر داد.

اقدامی که تحلیلگران آن را زمینه‌ساز حضور احتمالی دخترش در عرصه سیاست ارزیابی می‌کنند.

رودریگو دوترته قرار بود با پایان دوره ریاست جمهوری خود نامش را به عنوان نامزد معاون رئیس جمهوری ثبت کند، اما روز شنبه ناگهان در حوزه ثبت نام از کناره‌گیری خود خبر داد، اما زمان تحقق این وعده خود را روشن نکرده است.

دوره ریاست جمهوری دوترته در سال ۲۰۲۲ به پایان می‌رسد و بنا بر قانون اساسی فیلیپین او دیگر مجاز به نامزدی برای این مقام نیست.

سارا دوترته که هم‌اکنون در نظرسنجی‌ها از رقبایش جلوتر است و می‌تواند جانشین پدرش شود.

دوترته در زمانی از سیاست کناره گیری می‌کند که دادگاه لاهه به دنبال متهم کردن او در جریان مبارزه با تجار مواد مخدر است.

سخنگوی ریاست جمهوری فیلیپین هفته گذشته با اشاره به پرونده‌ای که دیوان کیفری بین‌المللی (ICC) درباره جنایات علیه بشریت در زمان مبارزه با مواد مخدر در دوره ریاست جمهوری «رودریگو دوترته» به جریان انداخته است، اعلام کرد که در این پرونده ادعایی همکاری نخواهد کرد.

این درحالی است که رودریگو دوترته در سال ۲۰۱۹ و پس از آغاز تحقیقات اولیه از سوی دیوان لاهه، کشورش را از عضویت در این دادگاه بیرون آورد و ادعا‌های این دادگاه را نپذیرفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار