خط و نشان دوترته برای کسانی که واکسن کرونا نمی‌زنند!

رئیس جمهور فیلیپین اعلام کرد دستور بازداشت کسانی را که در برابر کرونا واکسینه نشوند، صادر می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، رودریگو دوترته، رئیس جمهور فیلیپین تهدید کرد کسانی که از دریافت واکسن کرونا امتناع کنند، بازداشت می‌شوند.

رودریگو دوترته در سخنرانی اخیر خود اعلام کرد از شهروندانی که از دریافت واکسن کرونا خودداری می‌کنند، به ستوه آمده و آن‌ها را ناقل ویروس کرونا دانست.

رئیس جمهور فیلیپین به کسانی که از دریافت واکسن کرونا خودداری می‌کنند، توصیه کرد این کشور را ترک کنند در غیر این صورت دستور بازداشت آن‌ها را خواهد داد.

رئیس جمهور فیلیپین با اشتباه خواندن امتناع از دریافت واکسن، گفت: کشور ما دچار بحران شده و یک وضعیت اضطرار ملی پدید آمده است.

پیشتر نیز رئیس جمهور فیلیپین در ادامه اقدامات عجیب خود به پلیس این کشور دستور داده بود با افرادی که ماسک نمی‌زنند با خشونت رفتار شود و در صورت نیاز بازداشت شوند. دوترته در جلسه کارگروه کرونا ضمن صدور این دستور به پلیس این اختیار را داده بود تا با هر کسی که در این کشور ماسک نمی‌زند برخورد خشونت آمیز داشته باشد و در صورت مقاومت بازداشت شود.

او سال گذشته نیز دستور داده بود به افرادی که مقررات قرنطینه و محدودیت‌های کرونایی را نقض می‌کنند، شلیک شود.

واکسیناسیون عمومی در فیلیپین از ماه مارس آغاز شده و بیش از ۸ میلیون نفر تاکنون واکسن کرونا دریافت کرده اند. دولت فیلیپین برای واکسیناسیون بیش از نیمی از جمعیت ۱۰۸ میلیون نفری این کشور تا پایان سال میلادی جاری هدف گذاری کرده است.

شیوع ویروس کرونا از اواسط ماه مه در فیلیپین رو به وخامت گذاشته و تعداد مبتلایان به این ویروس افزایش یافته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار